تازه های سایت

کد مطلب: 55057
19. دى 1402 - 8:29
رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچی غیرمجاز جوجه‌تیغی و لاک‌پشت در نهاوند به مراجع قضایی معرفی و به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری  تحلیلی گرو، گفت: پس از اطلاع از شکار جانواران وحشی در این شهرستان بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در همین زمینه متهمی که مبادرت به شکار یک سر جوجه‌تیغی و یک سر لاک‌پشت کرده بود به مراجع قضایی نهاوند جهت تعیین کیفر معرفی شد.

 قیاسی افزود: حسب صدور کیفرخواست از دادسرا و رأی صادره از محاکم کیفری دو؛ متهم  موردنظر به تحمل چهار ماه و پانزده روز حبس تعزیری، پرداخت پنجاه میلیون ریال جزای نقدی و ضبط سلاح شکاری مربوط در حق دولت محکوم شد.

وی اظهار داشت: گشت و بازرسی از مناطق شکار و تیراندازی ممنوع توسط پرسنل این اداره به صورت مستمر ادامه دارد.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند گفت: در پایش و مراقبت از وحوش محیط‌زیست شهرستان به کمک شهروندان نیاز داریم و همکاری خوبی توسط مردم منطقه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس همین همکاری در روزهای اخیر چندین شکارچی غیر‌مجاز که غیربومی هم بودند دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

قیاسی اظهار داشت: شایسته است کلیه شهروندان  محترم در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی که حفاظت از محیط‌زیست را وظیفه‌ای همگانی تلقی نموده با ضابطان محیط‌زیست و ضابطان نیروهای انتظامی همیاری و همکاری لازم را از طریق گزارش تخلفات محیط‌زیستی و شکار و صید داشته باشند.

وی بیان داشت: کلیه شهروندان حامی محیط زیست و دوستداران تنوع زیستی در صورت مشاهده شکارچیان که مبادرت به شکار غیر مجاز می نمایند و موجبات خسارت به محیط زیست را فراهم می‌کنند؛ می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست نهاوند در پایان گفت: امیدواریم همه بیش از پیش حامی و حافظ جانوران باشیم چرا که نقش و حضور بی‌بدیل آنان در محیط زیست انسان‌ها از جنبه‌های مختلف مهم است.

دیدگاه شما