تازه های سایت

کد مطلب: 54981
11. دى 1402 - 12:55
معاون فرماندار نهاوند بر تشدید نظارت بر ذبح، عرضه و توزیع گوشت قرمز و فرآورده‌های دامی در شهرستان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی در نشست بررسی مشکلات کشتارگاه دام نهاوند که با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، گفت: در حوزه سلامت عمومی جامعه باکسی تعارف نداریم و با مدنظر قرار دادن نظرات تخصصی دامپزشکی اگر موردی در راستای مصلحت و منافع عمومی باشد قطعاً حمایت می‌کنیم.
وی بر لزوم توسعه، ساماندهی و بازسازی زیرساخت‌های کشتارگاه دام این شهرستان در راستای خدمت‌رسانی بهتر تأکید کرد.
 سلگی افزود: کشتارگاه یک مجموعه بهداشتی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه است و فقط نگاه انتفاع محور به آن قابل‌قبول نیست و اگر قرار است کشتار دام‌های سایر مناطق شهرستان در کشتارگاه صنعتی نهاوند انجام گیرد باید به لحاظ زیرساخت‌ها امکانات شرایط لازم را داشته باشد.
وی با قدردانی از حساسیت دامپزشکی شهرستان در مبارزه با کشتار غیرمجاز دام، گفت: فرمانداری با جدیت به مسائل مربوط به‌سلامت و امنیت غذایی ورود کرده و در ماه‌های اخیر چندین بار بازدید سرزده از کشتارگاه انجام داده و تلاش می‌شود با اتخاذ تصمیمات لازم و کارشناسی مشکلات این حوزه برطرف شود.
معاون عمرانی فرمانداری نهاوند با تأکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان، بیان داشت: کشتار دام در قصابی‌های سطح شهر ممنوع بوده و قصابی‌ها باید گوشت موردنیاز مردم را از طریق کشتارگاه‌ها تأمین کنند.
سلگی اضافه کرد: تشدید نظارت بر ذبح، عرضه و توزیع گوشت قرمز و فرآورده‌های دامی در شهرستان در راستای پیشگیری از بروز مشکلات بهداشتی در بین شهروندان به عهده دامپزشکی بوده و تحقق این امر با همراهی سایر ارگان‌های ذی‌ربط و مردم ممکن میسر خواهد بود.

دیدگاه شما