تازه های سایت

کد مطلب: 54911
2. دى 1402 - 0:52
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند خبر داد
ممنوعیت به‌کارگیری اتباع بیگانه در نهاوند
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند گفت: به‌کارگیری اتباع بیگانه در شهرستان نهاوند ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

شهریار مرادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو گفت: در حال حاضر با دستورالعمل ابلاغی از شورای عالی امنیت ملی حضور، اسکان و اشتغال اتباع کشور افغانستان در ۱۶ استان کشور ازجمله همدان ممنوع است.
وی اظهار داشت: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استفاده از ابزارهای قانونی پیش‌بینی‌شده در قانون کار با مشاهده هرگونه اشتغال این افراد در واحدها جلوگیری می‌کند.
مرادی ادامه داد: در صورت مشاهده در مرحله اول با صدور برگه جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد، نسبت به برخورد با واحدهای متخلف اقدام می‌کند.
وی افزود: واحدهای تولیدی شهرستان به این موردتوجه ویژه داشته باشند چون با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند گفت: تعداد ۱۶ استان در کشور به‌طور کامل برای اقامت شهروندان افغانستان ممنوع هستند که استان همدان نیز یکی از این مناطق است.
در روزهای گذشته حسن خانجانی دادستان همدان نیز اعلام کرده بود که اتباع بیگانه حق هیچ‌گونه فعالیت در استان همدان را ندارند.
وی بابیان اینکه اجازه نمی‌دهیم حق شهروند ایرانی برای کار در کشور پایمال شود، گفت: پلمپ در انتظار واحدهایی است که به‌جای کارگر ایرانی از اتباع بیگانه استفاده می‌کنند.
دادستان همدان در ادامه عنوان کرد: برخی کارفرمایان و هرازچندگاه بنیاد مسکن در استفاده از کارگران بیگانه به‌جای کارگران ایرانی به‌دوراز نظارت اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و کوتاهی و ترک فعل دیگر دستگاه‌های متولی استفاده می‌کنند که این موضوع جرم است.
وی افزود: واحد تولیدی که برخلاف سیاست‌های کلان کشور تنها به فکر منافع خود است و از کارگر ایرانی استفاده نمی‌کند، بداند که پس از تأیید گزارش از سوی مراجع نظارتی، پلمپ در انتظارش خواهد بود.

دیدگاه شما