تازه های سایت

کد مطلب: 54851
27. آذر 1402 - 8:22
با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مشکلات واحدهای تولیدی و دامداری‌‌های نهاوند بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهرستان نهاوند روزگاری قطب تولیدات دامی استان و غرب کشور بود و در زمینه تولید گوشت و شیر ماده اولیه چندین کارخانه را تامین می‌کرد.

چند سالی است که وجود مشکلات عدیده باعث تعطیلی واحدهای دامداری و کارخانه‌های تولید محصولات دامی شده است.

کاهش تعداد دام‌ها و تعطیلی دامداری‌های سنتی باعث کاهش تولیدات دامی شده و کارخانه‌های فراوانی که در این شهرستان بود را یا تعطیل کرده یا به حداقل ظرفیت رسانده است.

کارخانه‌های تولید لبنیات شهرستان نیز مجبور هستند برای تأمین نیازهای خود شیر را از شهرهای دیگر با قیمت‌های بیشتر و هزینه حمل و نقل بالاتر خریداری کنند که این هم باعث افزایش قیمت برای مصرف کننده می‌شود.

دامداری‌های خرد و سنتی نیز عملا تعطیل هستند و دامداران نهاوند توان تامین نهاده‌ها را ندارند که باعث ایجاد بیکاری بیشتر شده است.

در این شرایط تولید کنندگان و دامداران شهرستان درخواست‌های زیادی برای حل این مشکلات برای بازگشت به چرخه تولید را از مسئولان داشتند.

برای بررسی مشکلات این عزیزان محمد ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به اتفاق رضا بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و جمعی از مسئولان استانی از واحدهای تولیدی و کارخانه‌های تولید لبنیات بازدید کردند و پای درد و دل متولیان آنها نشستند.

همچنین بعد از بازدیدها جلسه‌ای با دامداران نهاوندی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان تشکیل و تصمیماتی در خصوص درخواست‌های آنها اتخاذ شد.

دامداران شهرستان نهاوند در این نشست به بیان مشکلات خود پرداختند و ضمن بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم از طرف مسئولان در خصوص سرمایه در گردش و تامین نهاده‌ها اتخاذ و دستوراتی در راستای حل این مشکلات صادر شد.

در این بازدیدها که جمعی از مدیران استانی و محلی حضور داشتند از شرکت فراورده های لبنی احسان سپیده، شرکت دانه‌های غرب نهاوند، سردخانه دولتی و واحد گوساله پرواری در روستای دهبوره بازدید شد.

 دامداران و تولید کنندگان نهاوند در این بازدیدها از نبود سرمایه در گردش، تسهیلات برای رونق تولید و کمبود نهاده‌ها گلایه و از معاون وزیر درخواست حل این مشکلات را داشتند.

در این جلسه دامداران نهاوندی به قیمت بالای نهاده‌های دامی که باعث افزایش قیمت گوشت خواهد شد اعتراض کردند و خواستار ارزان شدن این محصول شدند که معاون وزیر افزایش تولیدی که در کشور اتفاق افتاده را زمینه‌ساز کاهش قیمت عنوان کرد.

گزارش تصویری بازدید حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از شرکت‌های فرآوردههای دامی و لبنی نهاوند را در ادامه مشاهده می‌کنید.

دیدگاه شما