تازه های سایت

کد مطلب: 54776
17. آذر 1402 - 0:53
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در سفر به شهرستان نهاوند:
تولید فکر و اندیشه راه‌حل مشکلات کشور
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: برای حل مشکلات جامعه باید با تولید فکر و اندیشه مشکلات را حل کنیم و از نخبگان جامعه کمک بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی در مراسم نکوداشت روستای «ده موسی» از توابع شهرستان نهاوند به‌عنوان روستای شاخص فرهیخته در مسجد این روستا اظهار داشت: کشور ما بزرگان و افراد برجسته‌ای امثال بوعلی سینا، ملاصدرا، ابن رشد، خواجه نصیر و...را داشته است.
وی اظهار داشت: ملت ما هویت ملی بسیار قوی حتی در قبل از اسلام داشته و وقتی این هویت با اسلام تلفیق می‌یابد رشد مضاعف پیدا می‌کند.
آیت‌الله شعبانی افزود: این اتفاق بسیار مبارکی است  که  حفظ هویت ملی برایمان مهم است و این تعلق به گذشته، خانواده، همسایه و محله می‌تواند در رشد انسان بسیار مؤثر باشد.
وی بیان داشت: از نقاط افتراق تمدن اسلامی و تمدن غربی در همین  تعلقات به خانواده و همسایه  و روستاست و حفظ و بقای انسان نیازمند به این تعلقات است.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: خاصیت و عظمت انسان در این است که هیچ مانعی نمی‌تواند انسان را متوقف کند.
وی تصریح کرد: وقتی سختی‌های مسیر را می‌بینیم لذت رسیدن به آن هدف بهتر برایمان مطرح می‌شود.
آیت‌الله شعبانی اظهار داشت: اساس نخبگی و فرهیختگی بر تولید اندیشه و فکر است و اگر به تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر کشورمان دقت کنیم، متوجه می‌شویم که  تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را کسانی پیش بردند که توانسته‌اند فکر و اندیشه تولید کنند.
وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است؛ اگر خداوند متعال به کسی نعمت می‌دهد درواقع  دوست دارد اثر نعمت در آن‌ها را ببیند، گفت: اگر کسی قدرت تولید فکر و اندیشه دارد و نخبه است، خداوند می‌خواهد این نخبگی در جامعه آثار داشته باشد و جامعه نیز از نخبگان خود  انتظار متقابل دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: برای حل مشکلات جامعه باید با تولید  فکر و اندیشه مشکلات را حل کنیم و از نخبگان جامعه کمک بگیریم.
وی بابیان اینکه در  اسلام وقتی صحبت از حق می‌شود، همیشه حق‌ها  متقابل هستند، اظهار داشت: اگر جامعه حقی بر گردن نخبگانش، دانشمندانش و مسئولینش دارد، نخبگان هم بالعکس حقی بر گردن جامعه  دارند و جامعه باید قدردان نخبگان خود باشد.
آیت‌الله شعبانی در خاتمه بیان داشت: از دبیر این  نکوداشت از کسانی که این پیشنهاد خوب را داده‌اند و آن را تثبیت کرده‌اند و هویت بخشی کرده‌اند که نخبگان گذشته خود را بادانش آموزان امروزی پیوند دهند، تشکر می‌کنم.
آیین نکوداشت  روستای ده موسی  به‌عنوان «روستای شاخص فرهیختگی شهرستان نهاوند» با حضور  آیت‌الله شعبانی امام‌جمعه و نماینده ولی‌فقیه  در استان همدان، حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه شهرستان نهاوند، احمدوند فرماندار، ویژه مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، شهبازی  نماینده مردم در مجلس، کیانی معاون امنیتی و اجتماعی فرماندار و سایر مسئولین شهرستان در روستای  ده موسی  برگزار شد.
لازم به ذکر است در پایان  از چند نفر از نخبگان و عوامل این نکوداشت تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما