تازه های سایت

کد مطلب: 54455
11. آبان 1402 - 8:58
فرماندار نهاوند گفت: در راستای مدیریت منابع آبی ضرورت دارد از کشت دوم جلوگیری و ممنوعیت کاشت محصولات پرآب بر در نهاوند اجرا شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در فرمانداری این شهر بر برنامه‌ریزی هرچه بیشتر جهاد کشاورزی شهرستان در راستای اصلاح الگوی کشت تأکید کرد.
وی اظهار داشت: با توجه به شرایط آبی کشور امروز باید از کشت محصولات پر آب بر همچون پیاز و سیب‌زمینی جلوگیری شود، چراکه ضرر آن‌ها از سودشان بیشتر است.
فرماندار نهاوند افزود: امور آب شهرستان باید برنامه‌ریزی لازم جهت فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب را داشته باشد تا مصرف آب مدیریت شود.
وی بیان کرد: یکی از مواردی که باید در بحث مصارف آب در بخش کشاورزی موردتوجه باشد استفاده از کنتورهای هوشمند است چون نقش قابل‌توجهی در کاهش مصرف آب دارد.
احمدوند در ادامه تصریح کرد: جایگزینی کشت‌هایی همچون کلزا و سایر محصولات کم آب بر علاوه بر راندمان بالای محصول و حمایت‌هایی که از کشاورز می‌شود زمینه ورود ارز حاصل از صادرات را به کشور فراهم می‌کند.
وی اظهار داشت: با توجه به این شرایط باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد تا همچنان جایگاه شهرستان در تولید این دانه روغنی جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور و استان دارد.
فرماندار نهاوند گفت: ممانعت از کشت دوم توسط کشاورزان رسالت مهم دیگر جهاد کشاورزی برای گذر از بحران آب در کشور است که در شهرستان هم در این زمینه اقدام شود.
وی عنوان کرد: خوشبختانه طی سال گذشته کشاورزان بسیاری در این زمینه با مجموعه مدیریتی شهرستان همراهی کردند که جای تقدیر دارد.
احمدوند اظهار داشت: امسال نیز باید با همکاری و همدلی در جهت کاهش تنش آبی در کشور و شهرستان این مهم بیش‌ازپیش در دستور کار باشد.
وی در پایان گفت: باید با همکاری و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه و کشاورزان، مصرف آب در شهرستان مدیریت و کنترل شود تا به منابع آبی هم ضرری نرسد.

دیدگاه شما