تازه های سایت

کد مطلب: 54099
2. مهر 1402 - 15:49

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با سلام و احترام

در پاسخ به موارد مطرح شده در

در خصوص فوت نوزاد در تاریخ ۱۴۰۲/۶/۲۸ در بیمارستان آیت الله علیمرادیان به اطلاع می رساند نوزاد حاصل زایمان طبیعی بوده و موقع تولد 37 هفته سن داشته است مادر طی هفته قبل از زایمان دو بار با دردهای پراکنده به بیمارستان مراجعه نموده ولی چون معاینه مادر و جنین طبیعی بوده مرخص شده است.

در آخرین مراجعه مادر که ۴۸ ساعت قبل از زایمان بوده، متخصص زنان برای مادر به منظور بلوغ ریه نوزاد آمپول بتامتازون تجویز نموده که متاسفانه به گفته خانواده بیمار مادر از تزریق دارو امتناع نموده است.

پس از زایمان با متخصص اطفال تماس گرفته شده و از همان ابتدا نوزاد با دستور تلفنی در سرویس متخصص اطفال بستری می شود و با توجه به نیاز به آی سی یو نوزادان رایزنی های لازم جهت اعزام و اخذ پذیرش از بیمارستان فاطمیه همدان انجام می شود نهایتا در بیمارستان فاطمیه همدان برای بیمار تخت رزرو می شود ولی نوزاد شرایط مناسب برای اعزام نداشته  و علیرغم تلاش های انجام شده در بیمارستان ، نوزاد فوت می نماید.

 لازم به توضیح است خونریزی معده نوزاد ارتباطی با مصرف آسپرین توسط مادر ندارد و علت فوت بدون انجام کالبد گشایی مشخص نمی شود.

تجویز داروی سورفاکتانت مطابق با دستور العملهای وزارت بهداشت باید در مراکز مجهز و دارای امکانات کافی برای نوزادان پر خطر، تجویز شود.

همچنین عملکرد متخصصین و کادر درمان در کمیته مرگ و میر بیمارستان بررسی خواهد شد.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند

دیدگاه شما