تازه های سایت

کد مطلب: 53960
16. شهريور 1402 - 8:09
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: سد گرین نهاوند بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تأمین اعتبار و رفع معارض تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،ضرغام احمدوند اظهار کرد: سد گرین نهاوند به عنوان دومین طرح بزرگ آبی استان همدان این روزها با تأمین اعتبار ویژه از محل ماده ۵۶ با سرعت بیشتری در حال اجراست.

وی تصریح کرد: این طرح که بر روی رودخانه همیشه جاری گاماسیاب در حال ساخت است، امسال با اعتباری افزون‌بر ۹۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ سرعت بیشتری گرفته است.

احمدوند با تأکید براینکه تا پایان امسال باید اعتبار ۹۰ میلیاردی این پروژه جذب شود، ادامه داد: در سال آینده برای این پروژه مجددا ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که بعد از جذب اعتبار امسال، این اعتبار پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این پروژه به منظور تأمین آب آشامیدنی، آب کشاورزی و صنعت شهرستان در حال اجراست و با توجه به سراب‌های شهرستان و چشم‌اندازی که این پروژه دارد به طور قطع رونق گردشگری شهرستان را به دنبال دارد.

فرماندار نهاوند یادآور شد: این سد می‌تواند بیش از ۲۲ میلیون مترمکعب آب را در طول سال تنظیم و مدیریت کند و در صورت رفع معارض و تأمین اعتبار تا سه سال آینده آبگیری می‌شود.

احمدوند با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌ ایجاد کرده است، اضافه کرد: در صورتی‌که معدن سد فعال شود پروژه جانی دوباره خواهد گرفت و تمام مولفه‌های این سد با مصالحی که از این معدن استخراج می‌شود، اجرا خواهد شد.  

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: این سد صرفا برای شهرستان نهاوند و روستاهای حومه است و تمام امتیازاتش مربوط به شهرستان است که امیدواریم با همکاری روستاهای اطراف این سد، مشکل معارضین معدن این سد هرچه سریعتر مرتفع شود./ایسنا

دیدگاه شما