تازه های سایت

کد مطلب: 41040
15. فروردين 1399 - 0:50
بسیاری از مسئولان و اقشار مختلف در پی شهادت سردار شهید سلگی پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، متن پیام های تسلیت جمعی از مسئولان و اقشار مختلف در پی شهادت سردار حاج میرزا سلگی به شرح زیر است:

پیام تسلیت سردار رفیعی آتانی، فرمانده لشگر ۱۰ سیدالشهدا(ع) البرز

انالله و انا الیه راجعون

پرواز ملکوتی سردار سرافراز جبهه های نبرد حق علیه باطل حاج میرزا محمد سلگی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام عصر، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، خانواده محترم ایشان و همه ولایتمداران و دوستان و همرزمان وی تبریک و تسلیت عرض می کنم.

ای وای! تحمل این مصیبت بزرگ برای ما دوستان حاج میرزا وهمه انقلابیون و ولایتمداران و انسانهای آزاده ای که ایشان را می شناسند، بسیار سخت است. حاج میرزا در زمان جنگ تحمیلی یکی از فرماندهان بزرگ و مخلص جبهه های نبرد و بعد از آن سردار بزرگ جبهه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن بود.

این شهید بزرگوار لحظه‌ای از مبارزه دست برنداشت. خداوند انشاالله با سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) همراه و محشورش گرداند.

پیام تسلیت عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور و سرباز حاج میرزا

سلام میرزا منطق جاریه و ساریه جهاد است و هرگز نمی میرد. او پیشاپیش پاهایش به بهشت رفته بودمقداری جسم روحش را زمین گیر کرده بود که در مناظره عقل و عشق مثل همیشه میرزا برنده شد .راهش را با دل کندن از زخارف دنیا ادامه می دهیم پای دنیا را پابست دنیا خواهیم کرد و به رد پای میرزا می رویم تاگم نشویم.

پیام تسلیت عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی سازمان بسیج

انالله و اناالیه راجعون

حاج میرزاسلگی عزیز به یاران شهیدش پیوست. او سربلند از امتحان دفاع مقدس با تمام وجود در ترویج ارزشهای آن دوران جهاد خود را ادامه داد و پشتوانه نیروهای ولایی و انقلابی در استان بود.

راهش پررهرو

پیام تسلیت یگان امنیتی امام علی ع استان همدان

انالله و اناالیه راجعون

سردار حاج میرزا سلگی، علمدار گردان حضرت ابوالفضل (ع) به یاران شهیدش پیوست. سردار شهید سلگی چراغ هدایت رزمندگان در تپه های قراویز بود و عمارگونه روایتگر پیام شهدا و ارزش های انقلاب اسلامی بود. شهادت ایشان را محضر حضرت بقیه الله الاعظم امام عصر، رهبر معظم انقلاب و همه دوستداران و ولایتمداران تسلیت عرض می کنیم.

پیام تسلیت سید جلال رضوی، نماینده طلاب و فضلای همدانی مقیم قم

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (احزاب۲۳)

بار دیگر فضای آسمانی الوند همیشه سرافراز بوی شهیدی را در فضا پراکنده نمود. مکتب جهادی سردار حاج‌حسین‌همدانی در زمان‌های مختلف با تزریق خون مجاهدان، در حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی در تمدن‌سازی و فراهم نمودن مقدمه ظهور امام زمان (علیه السلام) در فعالیت است.

سردار شهید حاج‌میرزا سلگی که سالیان سال در جبهه دفاع مقدس به عنوان یک فرمانده شجاع،
برگهای زرین بر کتاب قطور دفاع مقدس افزود و سپس جانباز گشت پرچم احیای راه شهدا را سالیان سال به دوش کشید و نهایتاً عشق او به شهادت و جهاد ثابت کرد “آب هرگز نمی‌میرد” امروز مهمان همدانی و چیت‌ساز و حجازی و حسن ترک گردید. او با همسنگر همیشگی خود حاج حسن تاجوک بعد از سی سال دوباره ملاقات می کند.

مردم ولایتمدار همدان یاد و خاطره این جانباز سرافراز، که در بصیرت افزایی و ولایتمداری، با عمل به اثبات رسیده بود را فراموش نخواهند کرد.
طلاب و فضلای همدانی شهادت این فرمانده رشید اسلام را به فرماندهی کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و مردم دارالمجاهدین استان همدان به ویژه یادگاران دفاع مقدس تبریک و تسلیت عرض می‌نماید و در اولین اجتماع خود یاد و نام این شهید سعید را گرامی می‌دارد.
یادش گرامی، راهش پر رهرو.
۱۴ فروردین ۱۳۹۹

پیام تسلیت مهدی کیانی، فرمانده اسبق لشگر انصار الحسین ع

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جانباز و شهید زنده، همرزم سلحشور، فرمانده با لیاقت و مخلص برادر عزیزم حاج میرزا محمد سلگی را دریافت نمودم .ساعتی است که صحنه های جاویدان حماسه این مجاهد و دیندار را در نبرد جانانه فاو ،معرکه عظیم کربلای ۴ ،آزمون بی بدیل ۸ساله دفاع مقدس یعنی کربلای ۵ که دشواریش جن و ملک را نیز به تحیر وا میداشت و صف بندی حیثیتی پدافندی در جزایر مجنون را مرور میکنم.

خدایا تو میدانی که این مرد در هماوردیهای سخت آن دوره که صف مردان خدایی را از نامردمان بخوبی می نمایاند چه زیبا درخشید!!!

آیا کسی هست که رقص میان میدان حاج میرزا محمد را در آن شرایط سهمگین دیده ،خوانده و یا شنیده باشد و تمام قامت در برابر یاد و نام این دلاور قهرمان سر تعظیم فرود نیاورد ؟!

اینجانب رفیق و همرزم و برادری را از دست داده ام که در روزگار ایثارگری به معنی واقعی کلمه او را بدست آورده بودم و این مصیبت چه سخت است…

نظر به اینکه شرایط نا مساعد است و امکان حضور در مراسمی میسر نیست.

بدینوسیله مراتب همدردی و تسلیتم را به همسر مکرم حاج میرزا ،اعضای خانواده و همرزمان مشترکمان (استان همدان و بخصوص شهرستان نهاوند)در دوران دفاع مقدس اعلام می نمایم. امیدوار به درگاه الهیم که با دفع این بلای جهانی مجالی فراهم شود که همگی در مراسمی یاد این بزرگ را گرامی بداریم.

پیام تسلیت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضىنَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (سوره مبارکه الأحزاب آیه۲۳ )

سردار حاج میرزا محمدسلگی راوی کتاب گرانقدر و معنوی آب هرگز نمی‌میرد دعوت حق را لبیک و به دوستان شهیدش پیوست، بنده‌ای که سالیان سال و در کوران مبارزات جز رضای خدا را جویا نشد و در کشاکش جاذبه‌های ظاهری دنیا همواره به بندگی و حراست از انقلاب اسلامی و پاسداری از میراث گرانب‌های امام راحل عظیم‌الشان(ره) و شهدا اندیشیده و می‌پرداخت، وی عرصه‌های سیاسی اجتماعی را معبدی برای تقرب به معبود دانسته و تا آخرین روزهای زندگی از هیچ تلاشی برای اطاعت محض از مقام عظمای ولایت فقیه دریغ نورزید.

جسم رنجدیده او خستگی را در مسیر عبادت و ادامه راه انقلاب خسته کرده بود فعالیت‌های سیاسی در قالب ریاست شورای ائتلاف را توام با رعایت تقوای الهی به منصه ظهور درآورد و دهها غربت و مظلومیت را در این مسیر با تمام وجود به جان خرید تا به تمام و کمال خود را صادقانه و خالصانه به معبود خود عرضه کرده باشد.

این شورا ضمن تمنای علو درجات در محضر الهی برای سردار شهید سلگی و تبریک و تسلیت شهادت این بنده مخلص خداوند به پیشگاه حضرت صاحب‌الامر علیه‌السلام، مقام معظم رهبری، خانواده و همه همسنگرانش، عهد می‌بندد در عرصه‌های مختلف خدمت صادقانه برای تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی با پیروی از حضرت امام خامنه‌ای مد ظله‌العالی و ادامه راه این شهید عزیز از هیچگونه تلاشی دریغ نورزد. ان‌شاالله

پیام تسلیت مهدی هندی، فرمانده سپاه ناحیه بهار

“بسم رب الشهداء والصدیقین”

سردار حاج میرزامحمد سلگی که بحق طبق فرمایش مقام معظم رهبری واژه شهید زنده زیبنده ایشان بود .

ایشان از حماسه سازان جبهه ها حق علیه باطل در کل این چهل سال بودند و بعد از دفاع مقدس در عرصه های مختلفی از قبیل نظامی ،فرهنگی، اجتماعی و…فعالیت داشتند و در پایان هم به خیل عظیم همرزمانش پیوست.

لذا شهادت همرزم سردار همدانی و دیگر شهیدان لشگر انصارالحسین (ع) را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، همرزمان،و کل مردم استان همدان و بویژه خانواده صبورش با تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

پیام تسلیت سعید کوچعلی، دبیر جامعه اسلامی کارگران استان همدان

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً

جانبازان اسناد زنده ای از فرهنگ غنی ایثار و جهاد میباشند که تداوم بخش روح سلحشوری و مقاومت در جامعه به ویژه درمیان نسل های آینده ساز انقلاب اسلامی هستند که فیض وجودی آنان یکی پس از دیگری به عطر آسمانی شهادت، عالم را عطرآگین میکند و فضای جامعه را به خیر و صلاح رهنمون میسازد.

پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدا با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی میمانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسینی(ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

بار دیگر یکی از مردان الهی و هم تبار عاشورائیان به فیض عظیم شهادت نائل آمد و روح پاکش با ارواح شهیدان والامقام خصوصاً حضرت سیدالشهدا(ع) در ملکوت اعلی مأوی گزید و از روزی الهی بهره مند شد.

اینجانبان نیز به نوبه خود شهادت وعروج آسمانی پرنده سبکبال سردار رشید اسلام و جانباز سر افراز حاج میرزا محمد سلگی را که سالهای طولانی آثار زیانبار جراحات جانبازی را تحمل کرد و در راه حفظ ارزشهای والای انقلاب اسلامی کوشید، خدمت مقام معظم رهبری(امام خامنه ای)، مردم شهیدپرور استان همدان و خانواده معظم ایشان تسلیت و تهنیت عرض نموده و امیدوارم خداوند متعال بر درجات معنوی ایشان افزوده و بر خوان گسترده اولیاء الله و شهیدان والامقام خصوصاً ائمه معصومین(ع) میهمان گرداند.

پیام تسلیت مراد ناصری، فرماندار شهرستان نهاوند

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

((شهادت خلعت ذی‌قیمتی است که خدای متعال بر تن خاصان می‌پوشاند. شهادت بالاترین مزد جهاد فی‌سبیل‌الله است.))(مقام معظم رهبری)

عرصه حماسه هشت سال دفاع مقدس خواستگاه اراده و مشیت الهی در تربیت دلاورمردانی است که آیات عشق و شجاعت را در قاموس شهادت معنا بخشیدند.
سردار سرافراز؛ حاج میرزا محمد سلگی فرمانده دلاور و اسطوره صبر و مقاومت، باقی الشهدای عملیات‌های پیروزمندانه میادین جهاد و شهادت این نماد اخلاص و ولایتمداری به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار حاج میرزا محمد سلگی افتخار زاگرس نشینان و مظهر غیرت و پایمردی شیرمردان این دیار حماسی است که عمر با برکت خود را در پاسداری از انقلاب و ارزشهای دفاع مقدس صرف نمودند. خاطرات سخنرانی‌ها و حضور در یادواره‌های شهدای شهرستان و خدمات ارزنده ایشان از کارنامه درخشان شهید و یادآور لحظات ناب محفل شهداست.

((کتاب آب هرگز نمی میرد)) گواهی صادق بر تفسیر آیه ولاتحسبن الذین قتلوا می‌باشد تا بگوید شهدا زنده و عند ربهم یرزقون ابدی خواهند بود.

جانباز سرافراز که مزد مجاهدت‌های خود را در استغاثه معنوی با معبود خود از خداوند منان با شهادت طلب نمود در اجابت دعا از سجاده عبادت و تقوی سر بر آستان معشوق گذاشت و با دعای امام راحل با بسیجیانش محشور گردید.

عروج ملکوتی فرمانده دلاور سردار حاج میرزا محمد سلگی را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و فرماندهی محترم سپاه استان، و عموم همشهریان عزیز و بیت معزز شهید خاصه اخوان، همسر، فرزندان و یادگاران شهید تسلیت عرض نموده، از خدا می‌خواهم این شهید بزرگوار را شفیع ما به محضر مولایش ابوالفضل العباس و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین قرار دهد.

و کفی بالله شهیدا

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

باخبر شدیم که جانباز سرافراز و رزمنده شجاع و پرافتخار؛ روایتگر ناگفته های خواندنی تاریخ هشت سال دفاع مقدس سردار «حاج میرزا سلگی» فرمانده گردان حضرت ابوالفضل (ع)، رئیس ستاد لشگر سپاه انصارالحسین (ع) و رئیس اسبق اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند بعد از تحمل سالها جراحات حاصل از دوران دفاع مقدس و عوارض حاصل از استنشاق گازهای شیمیایی به دوستان و همرزمان شهیدشان پیوسته اند.

خاطرات خواندنی و حیرت آور این فرمانده رشید هشت سال دفاع مقدس موجب خلق کتاب پرارزش «آب هرگز نمی‌میرد» شد که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت تا بدانجا که رهبر معظم انقلاب در متن تقریظی که در مورد این کتاب مرقوم فرمودند از ایشان به عنوان شهید زنده یاد کردند.

این جانب عروج ملکوتی این رزمنده شاخص و کم نظیر را که نقش بسزایی در ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، به مقام معظم رهبری، جامعه بزرگ رزمندگان، ایثارگران و جانبازان کشور و همچنین بازماندگان محترم ایشان‌ تبریک و تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن شهید بزرگوار علو درجات و رحمت واسعه طلب می‌کنم

سید مهدی خاموشی
 نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

پیام حضرت آیت الله موسوی اصفهانی به مناسبت شهادت سردار حاج میرزا سلگی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا (احزاب۳۲)
سلام بر شهید زنده میرزا محمد سلگی
(تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات شهیدسلگی آب هرگز نمیمیرد)
خبر شهادت سردار جانباز حاج میرزا محمد سلگی، اسوه ایثارگری و جانبازی و ولایتمداری که در روزهای با فضیلت ماه شعبان و ایام بزرگداشت مقام پاسداران وجانبازان سرافراز به یاران شهیدش پیوست را دریافت نمودم.
آن شهید عزیز، سرمایه ارزشمند عمر خود را در راه دفاع از اسلام عزیز و آرمان های انقلاب اسلامی صرف کرد و چه در سال های دفاع مقدس و چه در دوران فراز و نشیب پس از دفاع مقدس در همه لحظات حساس در صحنه حاضر بود و عاقبت به آرزوی دیرین خود که سالها در جبهه های نبرد حق علیه باطل به دنبال آن می گشت رسید.
بدون شک ایشان یکی از مصادیق بارز این فرمایش مولای متقیان علی علیه السلام بود که (الجهاد باب من ابواب الجنة فتحه الله لخاصة اوليائه)(نهج البلاغة خطبه٢٧)
اینجانب از طرف حوزه علمیه همدان شهادت آن شهید عزیز را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ، مقام معظم رهبری، خانواده محترم شهید مخصوصا همسر مکرمه و صبور و ایثارگر ایشان ، مردم شهیدپرور استان همدان ، همرزمان و همسنگران و همه عاشقان فرهنگ ایثار،  جهاد وشهادت تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال می خواهم که همه مارا امانتدار و ادامه دهنده راه نورانی شهدا قرار دهد.

سید مصطفی موسوی اصفهانی
نماینده مردم شریف استان همدان در مجلس خبرگان و مدیر حوزه علمیه استان

پیام تسلیت محمدقمی رئیس  سازمان تبلیغات اسلامی:

امروز پس از سالها تحمل رنج جراحات شدید حاصل از هشت سال دفاع جانانه و مقدس، بالأخره دعای خالصانه شب و روز سردار عاشورایی و جانباز سرافرازمان حاج میرزا محمد سلگی مستجاب شد و همه ما را در حسرت دیدار دوباره خودباقی گذاشت.
روح بلند و ملکوتی او امروز به ارواح طیبه اولیاء الهی و یاران شهیدش پیوست.او آینه تمام نمای ایثارگری رزمندگان انقلاب اسلامی و شهیدی زنده در میان ما به حساب می آمد. صفحه صفحه زندگی پرافتخار و پر تلاش او درسنامه یقین، جهاد و استقامت در مسیر توحید و ولایت بود.
خدا را شاکریم که میراث رزم جاودان این شهید و همرزمانش،به همت و قلم هنرمندانه امثال حاج حمید حسام عزیز و ناشران انقلابی برای ما و نسل های پیش رو ماندنی و جاودانه تر شده است.خداوند درجاتش را متعالی فرماید. عاش مجاهدا شهیدا و مات مجاهدا شهیدا.
اینجانب شهادت غریبانه این مرد خدا را به رهبری عزیز انقلاب اسلامی،مردم مقاوم استان همدان و خاصه همسنگران و بازماندگان و خانواده شریف و صبور ایشان تبریک و تسلیت گفته برای خود و همه آرزومندان،رزمی چنان و فرجامی چنین از خداوند منان خواستارم.

دیدگاه شما