تازه های سایت

کد مطلب: 33181
29. مهر 1396 - 9:03
ارتش سوریه، انباری از انواع تسلیحات و جنگ افزارهایی را در شهر المیادین که اخیرا از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کرد، به غنیمت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، پس از موفقیت ارتش سوریه در آزادسازی شهر المیادین در جنوب شرقی دیرالزور، مقادیر زیادی سلاح و مهمات از گروه تروریستی داعش به غنیمت گرفته شده است که در میان آنها پهپاد و انواع خودروهای زرهی ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

 

 

 

فرمانده عملیاتی شهر المیادین در گفت‌وگو با تسنیم و خبرنگاران دیگر رسانه‌های حاضر در المیادین اظهار داشت پس از آنکه نیروهای مسلح ما، عملیات نظامی خود را در شهر المیادین به پایان رساندند، انبارهایی از انواع سلاح‌های شخصی، قناصه‌ها، تیربارهای متوسط و سنگین و قناصه‌هایی از نوع شتایر و نیز سلاح‌های ضد تانک و انواع سلاح‌های سنگین ضد تانک، انواع توپ از جمله توپی که برد آن تا چهل کیلومتر می‌رسد، به  غنیمت گرفته شده است.

 نکته قابل توجه این است که تاریخ ساخت سلاح‌های به  غنیمت گرفته شده مربوط به سال 2011 میلادی یعنی زمان آغاز بحران سوریه است همچنین تعداد زیادی پهپاد و دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم پیشرفته و انبارهای مهمات حاوی مقادیر بسیار زیاد به غنیمت گرفته شده است که برخی از آنها استفاده شده است،‌البته آنچه را اکنون مشاهده می‌کنید 35 درصد کل سلاح‌های کشف شده است، تمام آنچه را مشاهده می‌کنید فقط بخشی از سلاح‌های ضبط شده در شهر المیادین  است.

این فرمانده سوری افزود: در پایان با خداوند و وطن و آقای رئیس جمهور عهد و پیمان می‌بندیم که همچنان برای انجام ماموریت‌های مقدس محوله به ما در راه آزادسازی تمام این خاک از لوث باندهای تروریستی، سربازان وفاداری باقی بمانیم.

 

 

منبع: تسنیم

دیدگاه شما