تازه های سایت

کد مطلب: 27680
21. شهريور 1395 - 7:20
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند:
407 تعاونی در نهاوند وجود دارد
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند از فعالیت 91 تعاونی از 407 تعاونی موجود در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی غیاثوند با اشاره به خدمات ارزشمند تعاونی‌ها در کاهش بیکاری و افزایش اشتغال و رونق تولید در جامعه افزود: تعاونی‌ها نقش موثری در رونق اقتصادی جامعه دارند که باید آن را مد نظر قرار داد.

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری است افزود: امروز دولت به دلیل اینکه نمی‌تواند برای همه افراد شغل ایجاد کند باید به سمت ایجاد تعاونی حرکت کند که به توفیقاتی نیز دست یافته است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند با اشاره به اینکه از 407 تعاونی موجود در نهاوند فقط 91 تعاونی فعال هستند، افزود: این در حالی است که اگر همه تعاونی‎ها فعالانه وارد بازار کار شوند مشکلات بیکاری جوانان تا حدودی کاهش می‎یابد.

وی با بیان اینکه اداره کار به دنبال راه‌اندازی مجدد تعاونی‌های غیر فعال و فعال کردن تعاونی‌های نیمه فعال است افزود: نهاوند با وجود هزاران جوان تحصیلکرده و بیکار پتانسیل خوبی برای راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها را دارد زیرا انگیزه راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی و کشاورزی در بین جوانان جویای کار وجود دارد.

غیاثوند با اشاره به اینکه در نهاوند 170 تعاونی غیر فعال وجود دارد افزود: به دنبال بررسی دلیل تعطیلی و غیر فعال شدن تعاونی‎ها در این شهرستان هستیم تا موضوع را حل کنیم.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند با اشاره به نظارت دقیق و قانونی از فعالیت تعاونی‎ها تصریح کرد: در صورت بروز تخلف با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به دلایل متعدد بیش از 100 تعاونی در نهاوند راکد است، افزود: با مدیران این تعاونی‎ها جلساتی برگزار شده تا دلیل این وضعیت را جویا شویم.

غیاثوند اظهار کرد: در صورتی که علت رکود تعاونی مربوط به مدیرعامل و یا اعضای تعاونی باشد باید نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: در صورتی که در مناطق روستایی تعداد اعضای تعاونی به 200 نفر برسد دولت برای طرح توجیهی و اشتغالزای آنها تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار قرار می‌دهد.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نهاوند اظهار کرد: هم اکنون در نهاوند توسط تعاونی‌های فعال بیش از 6 هزار و 450 شغل ایجاد شده که اهمیت توجه به تعاونی‎ها را می‌رساند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما