تازه های سایت

کد مطلب: 27200
29. خرداد 1395 - 12:02
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی 7 طرح کشاورزی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در شهرستان نهاوند افتتاح می‌شود.

احمد باقری در گفت‌وگو با پایگاه خبری گرو، گفت: در هفته جهاد کشاورزی که از 21 تا 27 خرداد است برنامه‌های بسیار خوبی برای کشاورزان تدارک دیده‌شده اسد چندین طرح عمرانی افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های این هفته با غبارروبی گلزار شهدای شهرستان و دیدار با فرماندار شهرستان نهاوند آغازشده است با حضور مسئولان استانی چندین طرح خدماتی و کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

میر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در این هفته تعداد 7 طرح کشاورزی شامل کانال‌های آب‌رسانی تجهیز و توسعه سیستم آبیاری تحت‌فشار، بهره‌برداری از سایت‌های پرورش ماهی و افتتاح گلخانه‌های سبزی و صیفی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: این طرح‌های کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

باقری بابیان اینکه در شهرستان نهاوند بیش از 70 هزار هکتار اراضی دیم و آبی وجود دارد گفت: از این مقدار بیش از 45 هزار هکتار زیر کشت محصولات باغی و زراعی قرار دارد.

وی افزود: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی برای کشت محصولات کشاورزی زمینه مناسبی دارد که با تلاش کشاورزان در تولید چندین محصول در استان و کشور دارای رتبه‌های خوبی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: بسیاری از محصولات زراعی و باغی شهرستان نهاوند به دلیل کیفیت مطلوب علاوه بر استان و کشور به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شوند.

وی در پایان گفت: در برنامه‌های این هفته سعی می‌شود تا با توجه به کمبود منابع آبی به کشاورزان آموزش‌های لازم برای استفاده از محصولات کم آب بر آموزش داده شود چون این کار اولویت مدیریت جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما