تازه های سایت

کد مطلب: 16645
4. بهمن 1392 - 12:43
پایگاه خبری گرو : رئیس کمیته امداد امام خمینی نهاوند از تولید سالانه 6500 متر مربع فرش دستباف در نهاوند خبر داد
خبرگزاری فارس: تولید سالانه 6500 متر مربع فرش دستباف در نهاوند

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاویانی گفت: توجه به مشاغل خانگی، به عنوان راهی موثر در ایجاد اشتغال و افزایش تولید همواره مورد تاکید مسئولان بوده است. که در همین رابطه بافندگان فرش شهرستان نهاوند سالانه بیش از 6 هزار و 500 متر مربع فرش نفیس دستباف تولید و روانه بازار می کنند .

وی افزود: امسال نیز به لحاظ اهمیت موضوع برنامه‌ریزی مناسبی برای ایجاد مشاغل خانگی به ویژه مددجویان کمیته امداد انجام شد که به سمت بافت فرش ابریشم حرکت کردیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند ادامه داد: از آن جایی که ذوق و سلیقه خریداران برحسب گذر زمان سال به سال تغییر می‌کند بنابراین مددجویان کمیته امداد نهاوند نیز تغییر نگرش داده و از بافت فرش سنتی به بافت فرش ابریشم روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای آموزش بافت فرش ابریشم نیاز به آموزش مددجویان بود افزود: برای این منظور با دعوت از برخی مربیان مجرب در سطح

استان و تشکیل کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در این زمینه توانستیم به سرعت نسبت به آموزش مددجویان اقدام کنیم.

کاویانی ادامه داد: در این رابطه مددجویان نیز چون علاقه‌ زیادی به فراگیری آموزش بافت فرش ابریشم داشتند در کوتاه‌ترین زمان بافت فرش ابریشم را آموخته و اقدام به بافت این نوع فرش کردند.

وی با اشاره به اینکه بافت فرش ابریشم در مقایسه با فرش سنتی از نظر سوددهی قابل مقایسه نیست افزود: هر قطعه فرش ابریشم 12 متری که در مدت 9 ماه بافته شود 20 میلیون تومان ارزش ریالی دارد از این رو بافندگان استقبال بیشتری از بافت این نوع فرش کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نهاوند از وجود بیش از 380 دار قالی در بین مددجویان این نهاد خبر داد.

وی در پایان سخنانش گفت: تاکنون از محل بافت فرش ابریشم در نهاوند بیش از 400 میلیون تومان عاید فرشبافان کمیته امداد نهاوند شده که تمام مبلغ طی یک فقره چک به هر کدام از بافندگان بدون هیچ کم و کاستی پرداخت می‌شود.

 

دیدگاه شما