تازه های سایت

کد مطلب: 9642
11. ارديبهشت 1392 - 8:54
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران بیش از 76 میلیون نفر جمعیت دارد، گفت: از این تعداد بیش از 6 میلیون نفر سادات بنی الزهرا هستند.
خبرگزاری فارس: شش میلیون نفر از جمعیت کشور سادات هستند / تهران و مازندران رکوددار سادات کشور

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از  خبرگزاری فارس ، محمد ناظمی اردکانی در نخستین گردهمایی سادات فاطمی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت فاطمه(س) الگوی زن مسلمان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و با تاسی از منش و رفتار آن حضرت است که سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها تضمین می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است با پیروی و عمل به آموزه‌های آن کوثر ولایت در زندگی فردی، خانوادگی، اداری و اجتماعی توفیق و تائیدات الهی را پاسداشت خود داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه سه وظیفه مهم را این سازمان یدک می‌کشد، خاطرنشان کرد: وظیفه نخست این سازمان ثبت وقایع حیاتی چهارگانه شامل ولادت، فوت، ازدواج و طلاق است.

*1.4 میلیون نفر سالانه در کشور متولد می‌شوند

ناظمی اردکانی با تاکید بر اینکه به طور میانگین سالانه یک میلیون و 400 هزار ولادت در کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: همچنین 400 هزار فوت، 900 هزار ازدواج و 150 هزار طلاق به طور میانگین در سال‌های اخیر رخ داده است.

وی وظیفه دوم این سازمان را صدور اسناد هویتی، شناسنامه و کارت شناسایی ملی عنوان و اظهار کرد: تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی سومین وظیفه سازمان ثبت احوال کشور است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه این سازمان یک پایگاه جمعیتی دارد که در این پایگاه تمام اطلاعات مربوط به جمعیت ثبت می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر 100 میلیون سند ولادت و 25 میلیون سند فوت در این پایگاه ثبت شده است.

ناظمی اردکانی با تاکید بر اینکه مشخصات و ویژگی‌های افراد در پایگاه جمعیتی ثبت شده است، اضافه کرد: به عنوان مثال در این پایگاه تمام اسامی و مشخصات شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی موجود است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی ایران بیش از 76 میلیون نفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد بیش از 6 میلیون نفر سادات بنی الزهرا هستند.

*550 هزار نفر از جمعیت کشور را فرزندان سیده تشکیل می‌دهند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه از این تعداد سادات 3 میلیون و 111 هزار نفر مرد و 2 میلیون و 666 هزار نفر خانم هستند، تصریح کرد: همچنین 550 هزار نفر فرزندان سیده داریم که در شناسنامه‌های برخی از این افراد با عنوان میرزا یاد می‌شود.

ناظمی اردکانی با اشاره به پراکندگی و جمعیت سادات در سطح کشور گفت: استان تهران با 12میلیون نفر جمعیت، بیش از یک میلیون نفر که در واقع بیشترین تعداد از سادات کشور هستند را در خود جای داده است.

وی مازندران با 3 میلیون نفر جمعیت و حضور 600 هزار نفر از سادات را در رتبه دوم کشور دانست و اضافه کرد: خراسان رضوی با 600 هزار نفر، اصفهان با 520 هزار نفر، خوزستان با 440 هزار نفر، فارس با 340 هزار نفر، گیلان با 319 هزار نفر، آذربایجان شرقی با 200 هزار نفر، یزد و قم نیز با 180 هزار نفر از سادات در رتبه‌های سوم تا دهم قرار دارند.

*مازندران از لحاظ تراکم سادات رکورددار است

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه از لحاظ تراکم سادات به ازای هر هزار نفر بیشترین تعداد سادات در مازندران حضور دارند خاطرنشان کرد: مازندران به ازای هر هزار نفر، 192 نفر سادات دارد که 19 درصد جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند.

وی یزد و کهگیلویه و بویراحمد را رتبه‌های دوم و سوم از لحاظ تراکم سادات عنوان کرد و افزود: استان قم به ازای هر هزار نفر، 140 سادات دارد که رتبه چهارم کشوری را از آن خود کرده است.

دیدگاه شما