تازه های سایت

کد مطلب: 9635
11. ارديبهشت 1392 - 8:38
پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، گفت: مسئولان باید به دنبال بین‌المللی کردن نام خلیج فارس باشند تا جهان متوجه حاکمیت ایران بر خلیج فارس و جزایر سه گانه شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو  ،مهدی سنایی با اشاره به نام گذاری دهم اردیبهشت به نام روز ملی خلیج فارس، افزود: برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس باید تمام مراکز پژوهشی و دانشگاهی جوانب حاکمیتی ایران بر خلیج فارس بررسی کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بی اساس خواندن ادعاهای حاکمیتی برخی کشور‌‌های حاشیه خلیج فارس بر جزایر سه گانه، تصریح کرد: اسناد تاریخی نشان از حاکمیت ایران بر خلیج فارس داشته و خط بطلانی بر اعاهای باطل برخی کشور‌ها می‌کشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روز ملی خلیج‌فارس، گفت: مسئولان باید به دنبال بین‌المللی کردن نام خلیج همیشه فارس بوده تا به این ترتیب حاکمیت ایران بر خلیج فارس و جزایر سه گانه را به جهانیان نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: ادعاهای کذب و دروغین کشور‌های همسایه، اقداماتی از سوی ایران برای نشان دادن حاکمیت بر جزایر سه‌گانه را ضروری می‌کند.

وی گفت: متأسفانه کشور‌هایی  در سطح تاریخ سازی و هویت‌سازی وجود دارند که خواهان تحریف تاریخ و نشان دادن حاکمیت کشور دیگری به جز ایران بر خلیج فارس هستند.

تاریخ سازی، هویت ایرانی خلیج فارس را تغییر نمی‌دهد

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه خلیج فارس جزیی از تاریخ ذایران به شمار می‌رود، تصریح کرد: کشور‌های عربی به جای تحریف تاریخ و هویت‌سازی جدید بهتر است واقعیت‌ها را بپذیریند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با یادآوری بهره‌برداری برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس از منابع و منافع مشترک با ایران، گفت: کشور‌هایی چون قطر حضور خود را در خلیج فارس با بهره‌برداری‌های اخیر خود از منابع موجود گسترش داده‌اند که باید با کوتاه‌کردن دست‌ غارتگری شان مرز حاکمیت ایران را برای آنان مشخص کنیم.

وی افزود: کشور‌های عربی از فضای تنش‌آمیزی که بین ایران و غرب حاکم است برای گرفتن ماهی استفاده می‌کنند.

سنایی با بیان اینکه دستگاه‌های مربوط باید تلاش خود را برای تثبیت بیشتر نام‌ خلیج فارس در عرصه بین‌المللی انجام دهند، گفت: روز ملی خلیج فارس باید جهانی شود تا انگیزه غارت‌گری به ذهن هیچ چپاول‌گری نرسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ممانعت از تاریخ‌سازی غیر واقعی برخی کشورها برای حاکمیت بر خلیج فارس را امری ضروری خواند و تصریح کرد: مسئولان باید بیش از توجه به اقدامات داخلی برای حفظ خلیج فارس، اقدامات بین‌المللی را در دستور کار خود قرار دهند./

دیدگاه شما