تازه های سایت

کد مطلب: 9275
31. فروردين 1392 - 10:17
پایگاه خبری گرو ، اخبار ورزشی : تیم فوتبال سپاهان اصفهان در حالی در نخستین دیدار از هفته سی و سوم رقابتهای لیگ برتر در زمین داماش مغلوب شد و شانس قهرمانی‌اش در لیگ دوازدهم را به حداقل رساند که با این شکست هم بقای تیم داماش گیلان در لیگ برتر تثبیت شد و هم شانس قهرمانی استقلال در این جام دوچندان شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، نخستین دیدار از هفته سی و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگا‌ه‌های کشور که از ساعت 17:30 امروز جمعه با قضاوت تورج حق‌وردی در ورزشگاه عضدی رشت برگزار شد، با پیروزی 2 بر یک داماش گیلان برابر سپاهان اصفهان به پایان رسید. نتیجه‌ای که بقای داماش در لیگ برتر را تضمین کرد و شانس قهرمانی سپاهان در این مسابقات را به حداقل رساند.

نیمه اول این بازی با دو گل به سود داماش خاتمه یافته بود. ابتدا مصطفی حاجتی در دقیقه 21 از روی نقطه پنالتی گل اول را به ثمر رساند و در 40 نیز امین متوسل‌زاده از اشتباه احمدی، مدافع تیم سپاهان نهایت بهره را برد و پس از این که با دریبل سرپا او را از پیش روی برداشت با ضربه‌ای دقیق برای دومین بار دروازه شهاب گردان را گشود. سپاهان در این نیمه بازی خوبی را از خود به نمایش نگذاشت.

با شروع نیمه دوم سپاهان تهاجمی ظاهر شد و توپ و میدان را در اختیار داشت. در همان ابتدای این نیمه سراسیمگی مدافعان تیم میزبان باعث شد یک موقعیت خوب نصیب سوکای شود ولی مهاجم سپاهان قدر این فرصت را ندانست. فشار حملات سپاهان باعث شد محمد مختاری در دقیقه 52 بازی برای دومین بار کارت زرد را مقابل دیدگان خود ببیند و با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شود تا داماشی‌ها در ادامه با یک بازیکن کمتر به کار خود ادامه دهند. میزبان البته در دقیقه 65 روی سانتر مهدوی می‌توانست گل سوم را هم به ثمر برساند که تعلل متوسل‌زاده پس از استپ توپ باعث شد ایران‌نژاد توپ را دفع کند.

در دقیقه 66 این دیدار حاجتی با گردان تک به تک شد و در حالی که همه حاضرین در ورزشگاه به علامت گل سوم میزبان بلند شدند دروازه‌بان سپاهان این فرصت را از داماشی‌ها گرفت تا زردپوشان همچنان امیدوارانه به کار خود ادامه دهند. بعد از این که داماشی‌ها چندین بار با وجود 10 نفره بودن دروازه سپاهان را تهدید کردند زردپوشان میانه میدان را در اختیار گرفتند و در دقیقه 71 روی ضربه محمد غلامی تا آستانه گشودن دروازه داماش پیش رفتند که این توپ با فاصله‌ای کم از کنار دروازه فراهانی به بیرون رفت.

سپاهانی‌ها در ادامه کار فشار زیادی را به تیم داماش وارد کردند تا نتیجه را تغییر دهند و تنها محمدرضا خلعتبری در دقیقه 3+90 موفق شد یکی از این دو گل را پاسخ دهد که این گل فایده‌ای برای تیم سپاهان نداشت.

با این نتیجه سپاهان 63 امتیازی باقی ماند تا شانس استقلال برای قهرمانی دوچندان شود. در صورتی که شاگردان قلعه‌نویی در دیدار بعدی خود در زمین فولاد خوزستان پیروز شوند، قهرمانی لیگ برتر را جشن می‌گیرند. داماش هم در آخرین دیدار خانگی خود به 3 امتیاز ارزشمند دست یافت تا حضورش در فصل آینده لیگ برتر را مسجل کند.

برنامه ادامه هفته سی و سوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگا‌ه‌های کشور به شرح زیر است:
سه‌شنبه - 92/02/10
* پرسپولیس - ملوان بندرانزلی، ساعت 19:15، ورزشگاه آزادی (احتمال تغییر تاریخ این بازی وجود دارد)

یکشنبه - 92/02/15
* ذوب‌آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان، ساعت 17:45، ورزشگاه فولادشهر
* آلومینیوم هرمزگان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 17:45، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس
* مس کرمان - گهر دورود، ساعت 17:45، ورزشگاه باهنر کرمان
* پیکان تهران - فجرسپاسی شیراز، ساعت 17:45، ورزشگاه پیکانشهر
* سایپا البرز - نفت تهران، ساعت 17:45، ورزشگاه انقلاب کرج
* راه‌آهن تهران - صبای قم، ساعت 17:45، ورزشگاه اکباتان تهران
* فولاد خوزستان - استقلال تهران، ساعت 17:45، ورزشگاه تختی اهواز

جدول رده‌بندی لیگ برتر:
1- استقلال 64 امتیاز
2- سپاهان اصفهان 63 امتیاز(یک بازی بیشتر)
3- تراکتورسازی تبریز 59 امتیاز
4- فولاد خوزستان 55 امتیاز
5- نفت تهران 51 امتیاز
6- پرسپولیس 47 امتیاز
-----------------------------------------
12- داماش گیلان 40 امتیاز (یک بازی بیشتر)
13- فجرسپاسی شیراز 38 امتیاز
14- آلومینیم هرمزگان 34 امتیاز
15- ذوب‌آهن اصفهان 32 امتیاز
16- پیکان تهران 25 امتیاز - سقوط به دسته اول
17- نفت آبادان 22 امتیاز
- سقوط به دسته اول
18- گهر درود 19 امتیاز - سقوط به دسته اول

دیدگاه شما