تازه های سایت

کد مطلب: 8995
22. فروردين 1392 - 19:18
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: تاکنون 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گندم و جو آبی دیم در نهاوند علیه آفت سن غلات سم‌پاشی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، احد ظفری عصر امروز در نشست مهندسان ناظر مزرعه جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: محصولات گندم و جو شهرستان نهاوند به لحاظ انجام عملیات مبارزه با آفت سن غلات و سن مادر همواره در رتبه‌های برتر کشور قرار دارند.

وی گفت: به همین دلیل متقاضیان فراوانی از خارج استان وارد این شهرستان شده و خواستار خرید گندم و جو شهرستان نهاوند هستند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به وجود بیش از 36 هزار هکتار زمین زیر کشت محصول گندم آبی و دیم و 11 هزار هکتار زمین زیر کشت جو آبی و دیم افزود: سال زراعی گذشته بیش از 55 هزار تن گندم آبی و دیم و 10 هزار تن محصول جو دیم و آبی در این شهرستان تولید شده که پیش‌بینی می‌شود امسال 10 درصد افزایش تولید این محصولات را داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان نهاوند گفت: این کلاس‌ها که زیر نظر کارشناسان فنی جهاد کشاورزی اداره می‌شوند موجب افزایش آگاهی کشاورزان در زمینه کاشت، داشت و برداشت شده است.

ظفری از همکاری شش مرکز دولتی و هفت مرکز بخش خصوصی متشکل از 45 ناظر فنی مزرعه در زمینه سمپاشی و مبارزه با آفت سن غلات و آفت سن مادر امسال در نهاوند خبر داد و ابراز داشت: برای رفاه حال کشاورزان هفت مرکز عرضه سموم دفع آفت در شهرهای نهاوند، برزول، گیان و روستاهای بزرگ این شهرستان ایجاد شده و سموم دفع آفت به مقدار کافی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی از مبارزه علیه علف‌های هرز در مزارع کشاورزی نهاوند خبر داد و گفت: تاکنون 14 هزار هکتار از این اراضی علیه علف‌های هرز سم‌پاشی شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فروردین ماه امسال صد در صد از اراضی کشاورزی که نیازمند سم‌پاشی علیه آفت سن غلات، سن مادر و علف‌های هرز هستند به اتمام برسد.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند در پایان سخنانش انجام به موقع مبارزه با آفت‌های مختلف اراضی کشاورزی را موجب افزایش تولید و سلامت محصول و بالا رفتن کیفیت و مرغوبیت آن دانست.

دیدگاه شما