تازه های سایت

کد مطلب: 8919
21. فروردين 1392 - 8:40
پایگاه خبری گرو : مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر همدان از آماده‌باش نیروهای امدادی هلال احمر همدان برای کمک به زلزله‌زدگان بوشهری خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری گرو : محمدرضا احسنی اظهار داشت: در پی وقوع زلزله 6.1 ریشتری عصر سه‌شنبه در شهرستان دشتی استان بوشهر براساس وظیفه سازمانی این جمعیت به همه نیروهای امدادی سراسر استان آماده‌‌باش داده شده است.

وی افزود: بعد از وقوع این حادثه دلخراش با اطلاعاتی که از مرکز حادثه اخذ شده، نیروهای امدادی بوشهر و استان‌های معین و همجوار برای امدادرسانی راهی منطقه شدند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر همدان تصریح کرد: بنا به دستور مدیرعامل و هماهنگی‌های صورت گرفته توسط  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان در صورت اعلام نیاز جهت انجام کمک‌های امدادی به هموطنان زلزله‌زده در استان بوشهر آمادگی کامل دارند.

به گفته وی، با تماس تلفنی با رئیس سازمان امداد کشور و همچنین ارسال نامه به مرکز، جمعیت هلال احمر همدان آمادگی خود را برای انجام کمک‌های امدادی به زلزله‌زدگان استان بوشهر اعلام کرده است که در صورت نیاز، وسعت حادثه، افزایش تلفات و مجروحان به شهرستان‌ و بخش‌های حادثه‌دیده اعزام می‌شوند.

احسنی با اشاره به آماده‌باش تیم‌های امدادی استان همدان که همانند حوادث و زلزله آذربایجان شرقی در مواقع نیاز اعزام می‌شوند، یادآور شد: تیم‌های امدادی جمعیت شامل تیم‌های امداد هوایی، تیم حمایت روانی، تیم واکنش سریع و تیم اسکان اضطراری در آماده‌باش کامل هستند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر روز سه‌شنبه شهرستان دشتی در جنوب استان بوشهر را لرزاند که طی آن قسمت‌های زیادی از بخش‌های کاکی و شهر شنبه از 10 تا 90 درصد تخریب شده است.

بنا به آخرین اعلام براثر زلزله عصردیروز در شهرستان دشتی و بخش‌های تابعه، 37 نفر کشته و 850 نفر زخمی شدند.

منبع: فارس

دیدگاه شما