تازه های سایت

کد مطلب: 8859
19. فروردين 1392 - 6:22
پایگاه خبری گرو ، اخبار نهاوند : مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت:15 درصد از مجموع افراد جامعه مبتلا به فشار خون بالا هستند که خودشان متوجه آن نبوده وهیچ اقدامی جهت کنترل آن به عمل نیاورده و به عوارض جانبی مبتلا می شوند.

به گزارش پایگاه خبری گرو : دکترˈ عباس سلگیˈ با اعلام این مطلب در مراسم نمادین زنگ سلامت در دبیرستان دخترانه امام خمینی این شهرستان افزود: فشار خون یکی از معضلات کنونی زندگی امروزه است که تهدید کننده جان انسانها بوده و می تواند عوارض غیر قابل جبرانی را بر انسان باقی بگذارد .

وی افزود: زندگی ماشینی و عدم فعالیتهای جسمی ،چاقی و اضافه وزن ،سیگار کشیدن و مصرف الکل از عمده مواردی است که باعث بالا رفتن فشار خون در انسان می شود.

وی همچنین به مصرف مواد غذایی اشاره کرد و گفت: مصرف برخی مواد غذایی غیر مفید به ویژه چیپس و پفک و فست فودها که بسیار پر مصرف شده اند و به یک عادت غذایی تبدیل شده اند ازعوامل فشار خون می باشند .

وی استرس را از دیگر عوامل ازدیاد فشار خون در افراد ذکر کرد و افزود: استرس که امروزه در بین مردم شایع می باشد از دیگر عوامل تاثیر گذار بر فشار خون است که علاوه بر ازدیاد فشار خون آرامش انسان را نیز به هم می زند .

وی آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه را از راهکارهای مهم برای مقابله با افزایش خون عنوان کرد و گفت: آموزش افراد و آگاه سازی آنها در خصوص علل افزایش خون از راهکارهایی است که میتواند تا حدود زیادی بر کنترل فشار خون تاثیر بگذارد.

وی مراجعه دوره ای به پزشک را جهت کنترل فشار خون یاد آور شد و گفت: در حال حاضر طبق مطالعاتی که صورت گرفته 15 درصد مردم به عارضه فشار خون مبتلا هستند و خودشان از آن بی اطلاع می باشندکه مراجعه به پزشک و کنترل فشار خون می تواند باعث جلوگیری از ابتلا افراد به سکته های قلبی و مغزی شود./ایرنا

دیدگاه شما