تازه های سایت

کد مطلب: 8595
10. فروردين 1392 - 12:11
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : رييس اداره ميراث فرهنگي شهرستان نهاوند : در شش روز اول تعطيلات نوروزي بيش از سه هزار نفر از گردشگران و مسافران وارد شده به نهاوند از حمام تاريخي حاج آقا تراب اين شهرستان بازديد کردند
به گزارش پایگاه خبری گرو : آقاي علي جعفري رييس اداره ميراث فرهنگي شهرستان نهاوند افزود: حمام حاج آقا تراب که به حمام دوقلو معروف است يکي از اماکن تاريخي نهاوند است که موزه مردم شناسي در آن قرار گرفته و همه ساله پذيراي گردشگران زيادي قرار مي گيرد.

وي افزود: اين حمام که داراي دو قسمت مردانه و زنانه مي باشد مربوط به دوران قاجار است که به سبک صفويه بنا شده و داراي سه قسمت سردينه،گرمخانه وميان در ميان در و همچنين نقوش اسليمي آهک بري شده با ملات ساروج است که در آن نقوش رستم و سهراب با کاشي هفت رنگ ترسيم شده است.

رييس اداره ميراث فرهنگي شهرستان نهاوند افزود:يکي از جذابيتهاي ديدني اين حمام سيستم گرمايشي آن است که اين سيستم به طور کامل از طريق شيشه کاري در معرض ديد بازديد کنندگان قرار گرفته است.

آقاي جعفري افزود: با توجه به اينکه در اين حمام موزه مردم شناسي و سبک زندگي و آداب و رسوم سنتي مردم نهاوند به نمايش در آمده لذا مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است .

وي افزود: از ديگر مراکز تاريخي نهاوند که در ايام نوروز مورد استقبال قرار گرفته موزه مشاهير و نمايشگاه صنايع دستي واقع در منزل شهيد آيت اله قدوسي است که به طور روزانه صدهها نفر از آن بازديد مي کنند .

رييس اداره ميراث فرهنگي شهرستان نهاوند از افزايش بازديد مراکز تاريخي نهاوند در مقايسه با سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس آمارهاي موجود امسال بازديد از موزه هاي شهرستان و حمام حاج آقا تراب از افزايش خوبي برخورداربوده است و انتظار مي رود تا پايان تعطيلات اين روند همچنان ادامه داشته باشد

منبع : ايرنا

دیدگاه شما