وي با اشاره به اجراي نظام تحول بنيادين از سال گذشته در آموزش و پرورش گفت: با گذشت 34 سال از عمر انقلاب اسلامي، آسيب شناسي از فرايند تعليم و تربيت به عمل آمد و نظام تحول بنيادين بر اساس الگوي ايراني اسلامي مورد تصويب قرار گرفت که با اجراي آن برنامه هاي علوم انساني با محوريت معارف قرآني شکل مي گيرد.
فرماندار شهرستان نهاوند نقش خانواده ها را در نظام تحول بنيادين حساس تر از گذشته توصيف کرد و گفت:با توسعه تکنولوژي وپيچيده شدن فرايند تعليم و تربيت نيازهاي دانش آموزان نيز از پيچيدگي و تنوع زيادي برخوردار شده است که لازم است اولياء دانش آموزان از اين نيازها آگاهي يابند و اين وظيفه بيش از هر نهاد ديگري بر دوش آموزش و پرورش مي باشد.
وي گفت: در نظام تحول بنيادين به بسياري از نيازهاي دانش آموزان از جمله بحث مشاوره و تربيت جسماني و روحاني به طور جدي توجه شده که لازم است مورد پژو هش بيشتر قرار گيرند .
آقاي مولوي از شوراي آموزش و پرورش به عنوان محلي مناسب براي بررسي زواياي مختلف تحول بنيادين نام برد و افزود: براي روشن شدن زواياي مختلف نظام تحول بنيادين لازم است که در شوراي آموزش و پرورش به اين بحث پرداخته شده و قوانين آن براي اجراي هرچه بهتر بومي سازي شود.
فرماندار شهرستان نهاوند با بيان اينکه در اين نظام به دانش آموزان به عنوان نيروي انساني آينده ساز توجه جدي شده لذا بايد در تدوين برنامه ها نقش دانش آموزان در تصميم سازيها پر رنگتر از گذشته شود تا آنان بتوانند با اراده اي مصمم براي آينده برنامه دهند .
آقاي مولوي همچنين گفت: يکي از دوره هاي حساس در نظام تعليم و تربيت دوره ابتدايي است که پايه هاي فکري دانش آموزان در اين دوره شکل مي گيرد لذا بايد به اين دوره نگاه خاص داشته باشيم
دیدگاه شما