تازه های سایت

کد مطلب: 8081
16. اسفند 1391 - 14:38
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو :اخبار فرهنگی شهرستان نهاوند

  طرح یک روز با والدین در مدارس ابتدایی نهاوند برگزار شد

 به گزارش پایگاه خبری گرو ، در این طرح والدین دانش آموزان یک روز کاری فعالیت مدارس را اعم از کار مدیریت و تدریس در کلاس را عهده دار شدند .
 علایرضا تکلو مدیر آموزش و پرورش نهاوند در حاشیه بازدید از روند اجرای این طرح در دبستان دخترانه شاهد گفت: با توجه به نقش موثر والدین و مشارکت آنان در فرایند تعلیم و تربیت که از طریق ارتباط بیشتر والدین با مدرسه صورت می گیرد طرح یک روز با والدین در سطح مدارس ابتدایی اجرا شد .

وی افزود: در این طرح در هر آموزشگاه اولیاء دانش آموزان به عنوان معلم در کلاسهای درس حاضر شده و اداره کلاس و مدرسه را به عهده می گیرند .

مساجد نهاوند از مسافران نوروزي استقبال مي کنند

 با هماهنگي اداره تبليغات اسلامي شهرستان نهاوند مساجد بين راهي و درون شهري براي استفاده و ارائه خدمات فرهنگي به مسافران نوروزي در ايام سال نو آماده هستند.

حجت الاسلام حسين گروسي سرپرست اداره تبليغات اسلامي نهاوند با بیان اين مطلب گفت: با توجه به هماهنگي هاي انجام شده با هيئت امناء مساجد و ادارات فعال در اين زمينه از جمله اوقاف و امور خيريه امسال مساجد براي اقامه نماز مسافران نورورزي و ارائه خدمات و برنامه هاي فرهنگي مذهبي آماده پذيرايي هستند.

وي تصريح كرد: با هماهنگي با امور مساجد اداره كل تبليغات اسلامي همدان در پارك هاي پرتردد شهر از جمله پارك کوثر ،نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشاء اقامه مي شود.

  برگزاری نمایشگاه دست سازه های دانش آموزان در مجتمع حضرت مریم نهاوند

به گزارش پایگاه خبری گرو ، در این نمایشگاه بیش از 500 اثر از دست سازه های دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و دبیرستان و راهنمایی در زمینه صنایع دستی و کارهای الکترونیکی در معرض دید دانش آموزان قرار داده شده است . این نمایشگاه با مشارکت دانش آموزان و تشکل های انجمن اسلامی و بسیج دانش آموزی برپا شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته شد.

 

برگزاری مراسم تجليل از حافظان قرآن کريم در شهرستان نهاوند

مراسم تجليل از حافظان قرآن کريم در شهرستان نهاوند با حضور فرماندار و مسولين ادارات و دستگاه هاي دولتي برگزار شد

در این مراسم حجت الاسلام حسين گروسي سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان نهاوندگفت :خداوندمتعال با فرستادن قرآن براي بشريت حجت را بر بندگانش تمام کرد و نسخه شفا بخش زندگي را در اختيار آنها قرار داد.

وي افزود: همانگونه که ما براي درمان امراض جسماني به پزشک مراجعه مي کنيم لازم است که براي درمان امراض روحي و رواني خود به اين کتاب شفا بخش مراجعه نموده و آنرا سرمشق و الگوي زندگي قرار دهيم .

در ادامه فرماندار شهرستان نهاوند اظهار داشت: اين وعده الهي است که اگرما بخواهيم زندگي سالم و درستي را در دنيا داشته باشيم و هيچوقت گرفتار مشکلات دنيوي نشويم بايد به دستورات اين کتاب آسماني عمل کنيم .

در اين مراسم عليرضا تکلو مدير آموزش و پرورش شهرستان نهاوند نيز گفت: طرح نهضت حفظ قرآن که با دستور مقام معظم رهبري شروع شد مورد استقبال خوب دانش آموزان و فرهنگيان قرار گرفت.

وي افزود: در اين طرح مجموعا سه هزار و 700 نفر ثبت نام کردند که پس از برگزاري آزمون 450 دانش آموز و 70 نفر فرهنگي موفق به حفظ نيم تا شش جزئ قرآن شدند .

وي در خصوص فعاليتهاي مدارس قرآني نهاوند گفت: در حال حاضر 14 مدرسه قرآني در نوبت بعد از ظهر مدارس عادي مشغول به فعاليت مي باشند که در اين مدارس مجموعا 750 دانش آموز در 34 کلاس آموزشهاي عمومي قرآن را زير نظر مريان قرآن فرا مي گيرند.

دیدگاه شما