تازه های سایت

کد مطلب: 7594
1. اسفند 1391 - 17:13
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: سرانه جنگل در نهاوند 1.5 برابر میانگین استانی است.
خبرگزاری فارس: سرانه جنگل در نهاوند 1.5 برابر میانگین استانی است

به گزارش پایگاه خبری گرو ، علی ده‌پهلوان در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته منابع طبیعی نهاوند با اشاره به اهمیت کاشت درخت و توجه به حفظ آن اظهار داشت: توجه به حفظ فضای سبز و مراقبت از جنگل‌های طبیعی و دست‌کاشت می‌تواند در سالم‌سازی فضای کشور و ایجاد نشاط مؤثر باشد.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند با بیش از 93 هزار و 350 هکتار مرتع دارای بیشترین سطح مراتع استان همدان است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در استان همدان به ازای هر نفر حدود 800 متر سرانه جنگل وجود دارد، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در نهاوند به ازای هر نفر یک هزار و 240 متر سرانه جنگل وجود دارد که 1.5 برابر میانگین استانی است و نیازمند توجه مسئولان و مردم برای حفظ و حراست از این سرمایه خدادادی است.

وی تصریح کرد: در نهاوند از 15 هزار هکتار جنگل طبیعی و دست‌کاشت تاکنون هفت هزار و 500 هکتار در طرح صیانت قرار دارد و ‌باید تلاش کرد تا هر ساله بر این میزان افزوده شود.

ده‌پهلوان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین جنگل طبیعی استان با وسعت 220 هکتار در محل سراب گیان قرار دارد، اضافه کرد:‌ با استفاده از کمک بخش خصوصی و دولتی در راستای حفاظت از این جنگل که عمدتاً محل ورود گردشگران و مسافران زیادی از همه نقاط کشور است، توانسته‌ایم بر میزان سرسبزی، شادابی و طراوت این مکان بیفزاییم.

وی با بیان اینکه 75 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی در شهرستان نهاوند غرس می‌شود، ابراز داشت: بیش از 50 برنامه فرهنگی و آموزشی طی این هفته اجرا می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند یادآور شد: با هماهنگی آموزش و پرورش مقرر شده به ازای هر دانش‌آموزی که مایل است یک اصله نهال غرس کند درختی به نام همان دانش‌آموز نامگذاری شود تا میزان مشارکت مردم به ویژه دانش‌آموزان در حفظ و حراست از نهال‌هایی که هر ساله کاشته می‌شود، بالا رفته و نوعی فرهنگ‌سازی برای کاشت درخت در سطح شهرستان نهاوند ایجاد شود.

وی از افتتاح طرح آبخیزداری در روستای سهران نهاوند در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت:‌ این طرح با ایجاد و احداث استخر ذخیره آب‌های سرگردان به ویژه باران در حجم 350 میلیون متر مکعب با 90 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

ده‌پهلوان با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی در سطح روستاها و مدارس طی هفته منابع طبیعی افزود: هفته منابع طبیعی از 15 تا 22 اسفندماه هر سال در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی در پایان سخنانش منابع طبیعی را ثروت خدادادی هر کشور خواند و خاطرنشان کرد:‌ وظیفه هر نسل حفاظت و حراست از آن برای انتقال به نسل‌های آینده است، بنابراین حفاظت از این نعمت باارزش وظیفه‌ای ملی و انسانی است.

دیدگاه شما