تازه های سایت

کد مطلب: 7167
11. بهمن 1391 - 6:56
پایگاه خبری گرو : چهارمین سالگرد درگذشت آقای گل تاریخ دربی‌ها، امروز بر مزار او در اهواز برگزار می‌شود.

 

خبرگزاری فارس: صفر ایرانپاک هنوز هم آقای گل دربی‌هاست/ مردی برای تمام فصول

به گزارش پایگاه خبری گرو ، اگر امروز بود، در 66 سالگی خود به سر می برد. اگر امروز بود، شاید از اینکه دربی 76 این همه بی هیجان تمام شد ایراد می گرفت. اگر امروز بود، می توانست از دربی های گذشته و گل هایی که زده بگوید اما او دیگر نیست که تعریف کند.

مرد 7 گله دربی، 11 بهمن 1387 چشم از جهان فرو بست تا جامعه فوتبالی را در غم نبودنش داغ‌دار کند.

صفر ایرانپاک متولد 2 دی 1325 در مسجد سلیمان، از بازیکنان سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس بود. او در 11 بهمن 1387 در سن 62 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان ریه در استکهلم سوئد درگذشت و جسدش در قبرستان بهشت آباد در اهواز به خاک سپرده شد.

 

او بهترین گلزن دربی (پرسپولیس-استقلال) بوده و در 12 بازی موفق به زدن هفت گل شده است. ایرانپاک در سال 1350 با به ثمر رساندن دوازده گل در چهارده مسابقه آقای گل لیگ باشگاه‌های ایران شد.

 

او نقشی عمده در قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا در سال 1972 داشت و گل او در فینال مرحله مقدماتی المپیک مونیخ (در همان سال) مقابل کره شمالی به پیروزی ایران و صعود تیم فوتبال ایران به المپیک انجامید. صفر ایرانپاک همچنین 12 بار در دربی پرسپولیس و استقلال حضور داشت که با به ثمر رساندن هفت گل رکورد دار گل زنی در این مسابقه سنتی و جنجالی محسوب می شود.

همچنین او در دربی هفتم (28 خرداد 1350) یکی از حساس ترین گل ها در تاریخ این رویارویی را به ثمر رساند و با زدن گلی در دقیقه 90 پرسپولیس را از شکست نجات داد (نتیجه بازی: 1-1).

صفر ایرانپاک در روز سیزدهم تیرماه سال 1359 و در دربی بیست و سوم (که با تساوی بدون گل به پایان رسید) از باشگاه پرسپولیس و فوتبال خداحافظی کرد. در آن بازی محراب شاهرخی هدایت پرسپولیس را به عهده داشت و غلامرضا فتح آبادی، محمود خوردبین، حمید درخشان از جمله بازیکنانی بودند که در کنار ایرانپاک به میدان رفتند.

روحش شاد و یادش گرامی باد

دیدگاه شما