تازه های سایت

کد مطلب: 7007
4. بهمن 1391 - 8:49
پایگاه خبری گرو : گفت: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اتمام طرح راه آهن ملایر - نهاوند - كرمانشاه، شهرستان نهاوند را از بن بست خارج می كند.

خط ریلی نهاوند را از بن بست خارج می كند

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، 'مهدی سنایی' افزود: سفر یكروزه رییس جمهوری به همدان ره آوردهای چشمگیری برای مردم این استان داشته و كامیابی اهالی نهاوند از این سفر چشمگیر است.

وی اضافه كرد: با توجه به پیگیری های صورت گرفته رییس جمهوری دستور ریل گذاری راه آهن ملایر به نهاوند را صادر كرد كه در صورت اجرای این طرح ملی، استان های غربی به شرق، جنوب و شمال كشور متصل می شوند.

نماینده نهاوند در خانه ملت توضیح داد: در صورت اتمام طرح ملی خط ریلی ملایر - نهاوند - كرمانشاه ساكنان استان های غربی می توانند با عبور از نهاوند به سمت اراك به استان های مركزی و شمالی مسافرت كرده همچنین از سمت درود راهی خوزستان شوند.

وی اضافه كرد: پیشتر قرار بود این خط ریلی به كرمانشاه ختم شود ولی در سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان كرمانشاه و با عنایت ایشان مقرر شد این طرح تا مرز خسروی ادامه یافته تا از این طریق ایران به كشور عراق متصل شود.

وی بیان كرد: راه آهن ملایر - نهاوند - كرمانشاه در دو قطعه در حال اجرا است كه قطعه نخست آن از ملایر تا نهاوند توسط پیمانكاران خاتم الاوصیا و از نهاوند تا كرمانشاه توسط شركت جهاد نصر در حال اجرا است.

این نماینده مجلس نهم از مجریان طرح راه آهن ملایر- نهاوند - اراك خواست عملیات ریل گذاری این طرح ملی را با توجه به تاكید رییس جمهوری با قوت آغاز كرده تا خرداد سال آینده شاهد بهره برداری از این طرح ملی باشیم.

ریاست جمهوری اسلامی روز سه شنبه (سوم بهمن ماه ) در سفر یكروزه به استان همدان علاوه بر بهره برداری از چند طرح عمرانی و زیر بنایی دستور ریل گذاری راه آهن تهران - همدان و راه آهن ملایر - نهاوند را صادر كرد.

دیدگاه شما