تازه های سایت

کد مطلب: 6862
27. دى 1391 - 7:26

به گزارش پایگاه خبری گرو،فرماندار نهاوند گفت: کمپ‌های غیر مجاز ترک اعتیاد در شهرستان نهاوند پلمب می‌شوند. مجتبی مولوی عصردیروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نهاوند اظهار داشت: اعتیاد و مبتلا شدن به بلای خانمانسور و مواد مخدر به معضلی جدی برای مردم ما تبدیل شده است بنابراین مبارزه با این پدیده شوم و خطرناک نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌ها و مردم است.

وی گفت: نباید به گونه‌ای عمل کرد که صرفاً از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بخواهیم با مواد مخدر و ترویج آن مقابله کند بلکه تا زمانی که نفرت عمومی نسبت به اعتیاد و مواد در سطح جامعه به وجود نیاید عملاً برنامه‌هایی که پیش‌بینی می‌شوند کارآیی چندانی ندارد.

فرماندار نهاوند با اشاره به خطر تغییر مواد مخدر سنتی به صنعتی افزود: تغییر روش تولید و توزیع مواد مخدر نیازمند برخوردهای قاطع و وضع قوانین جامع‌تر است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند محل تردد استان‌های غربی به شرقی و مرکزی است خواستار شدت برخورد دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با توزیع‌کنندگان و فعالان در رابطه با مواد مخدر شد.

مولوی بهره‌گیری از ظرفیت بسیج، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش را برای مقابله همه‌جانبه با پدیده خطرناک مواد مخدر را الزامی دانست و اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی نیز باید با برنامه‌ریزی مناسب از آگاهی دادن به مردم غافل نمانند.

وی از فعالیت هشت مرکز درمان معتادین در نهاوند خبر داد و افزود: این مراکز بیش از یک‌هزار نفر را تحت درمان متادون‌تراپی قرار داده‌اند که این موضوع سبب شده که معتاد کارتن‌خواب در سطح خیابان‌های نهاوند نداشته باشیم.

فرماندار نهاوند با اشاره به فعالیت یک مرکز DIC در نهاوند گفت: مراکز بازپروری و کمپ‌های ترک اعتیاد باید از مجاری قانونی مجوزهای لازم را اخذ کنند در غیر این‌صورت پلمب می‌شوند.

وی از کشفیات نیروی انتظامی در 9 ماه گذشته خبر داد و ابراز داشت: میزان کشفیات مواد مخدر طی مدت 9 ماه گذشته در نهاوند افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته که این موضوع بیانگر تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی است.

دیدگاه شما