تازه های سایت

کد مطلب: 6493
16. دى 1391 - 6:31
پایگاه خبری گرو به نقل از فارس: عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فریدون اصفهانیان به جای صحبت کردن در جلسات، پشت صحنه تصمیم‌گیری می‌کند.
خبرگزاری فارس: غیاثی: منتظرم کفاشیان لغو ابلاغ عضویتم در کمیته داوران را به خانه‌ام بفرستد

پایگاه خبری گرو  ،سیدرضا غیاثی در مورد صحبت‌های حسین عسگری و فریدون اصفهانیان در برنامه ورزش و مردم اظهار داشت: فریدون اصفهانیان مطابق همیشه کم حرف بود. او  حتی در جلساتی که با حضور رئیس فدراسیون و یا دیگر اعضا برگزار می‌کند، زیاد صحبت نمی‌کند اما بعد می‌رود و پشت صحنه با دوستان محرمی که دارد، تصمیم گیری می‌کند. همانطور که آئین‌نامه کمیته داوران بدون اینکه من و صفیری اطلاع داشته باشیم، تصویب شد خود اعضای کمیته داوران هم نمی‌دانستند چه چیزی را می‌خواهند به رای بگذارند و آئین‌نامه‌ای که 20 دقیقه‌ای تصویب شود، تکلیفش معلوم است.

وی ادامه داد: در این آئین‌نامه که ظاهرا بر اساس حال افراد نوشته شده، حداکثر سن را 61 سال در نظر گرفته‌اند در حالی که آئین‌نامه باید مطابق اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران باشد و با اساسنامه فیفا هم تضادی نداشته باشد اما نمی‌دانم 61 سال سن از کجا آمده است زیرا فیفا سن 60 سال را در نظر گرفته و فدراسیون فوتبال هم برای عدم حضور اعضا سقف 65 سال در نظر دارد.

غیاثی تصریح کرد: امروز در برنامه ورزش و مردم اسم من را آوردند و گفتند چون لیسانس ندارم دیگر نمی‌توانم عضو کمیته داوران باشم. البته مسعود مرادی هم فوق دیپلم دارد و او هم نمی‌تواند طبق نظر آقایان عضو کمیته داوران باشد. جالب است که این را نمی‌دانند که هیچ، قانون و آئین‌نامه‌ای در کشور عطف به ماسبق نمی‌شود و ابلاغ ما مربوط به قبل از تصویب این آئین‌نامه است.

عضو کمیته داوران افزود: امروز عسگری ایراداتی از اساسنامه کمیته داوران گرفت که رئیس کمیته آقای اصفهانیان پاسخی نداشت که بدهد. به این ترتیب که طبق اساسنامه فدارسیون فوتبال تمامی رؤسای دپارتمان‌ها زیر نظر دبیر کل فدراسیون هستند. ولی در آئین‌نامه کمیته داوران آمده است که رئیس دپارتمان باید با نظر کمیته داوران انتخاب شود. من این مسئله را با پیامک به رئیس فدراسیون و سایر اعضای هیئت رئیسه اطلاع دادم که تصویب آئین‌نامه‌ای که مغایر با اساسنامه فدراسیون است، خلاف قانون است.

غیاثی تصریح کرد: من دو ابلاغ برای عضویت در کمیته داوران دارم که یکی از آنها مربوط به آقای تاج است و هنوز اعتبار دارد و دومی هم در زمان ریاست اصفهانیان بر کمیته داوران از سوی کفاشیان به من داده شده است که به قوت خود باقی است اما به دلیل آنکه کمیته کنونی داوران اصل و اساسش با نیرنگ است، در جلسات شرکت نمی‌کنم. زیرا فریدون اصفهانیان در ابتدای ریاستش با هر دو طرف مورد اختلاف در کمیته داوران گفت من با شما ها هستم و طرف دیگر در اقلیت قرار دارد.  من و صفیری در جلسات کمیته داوران شرکت نمی‌کنیم. بهترین دوران کمیته داوران در همان زمان مهدی تاج بود که اعضا با وجود اختلاف نظر و کلنجاری که با یکدیگر می‌رفتند این اختلاف به رسانه‌ها کشیده نمی‌شد.

وی افزود: اکنون نیز منتظرم که هر لحظه آقای کفاشیان لغو ابلاغ عضویتم در کمیته داوران را به در خانه‌ام بفرستد. من خرداد ماه 65 سالم تمام می‌شود و اگر بحث سن و سال را مطرح کردم برای آیندگان بود نه برای خودم.

به گزارش فارس، امروز حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری و فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران در برنامه ورزش و مردم حاضر شدند اما به اختلاف‌هایی که غیاثی و سایر اعضای کمیته داوران به آن اشاره می‌کنند، نکردند.

اصفهانیان نگفت چرا هنوز اعضای کمیته داوران به طور دقیق مشخص نیستند اینکه چه کسی نائب رئیس است، چه کسی دبیر و سخنگوی این کمیته است و همچنان اختلاف بین اعضای کمیته داوران و اعضای این کمیته با دپارتمان داوری پابرجاست و مثل آتشی زیر خاکستر است.

دیدگاه شما