تازه های سایت

کد مطلب: 6480
15. دى 1391 - 11:36
به گزارش سایت گرو به نقل از فارس:فرماندار شهرستان نهاوند گفت: تاکنون 206 طرح کشاورزی و تولیدی به دبیرخانه کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند معرفی شده است.

به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس ، مجتبی مولوی ظهر امروز در کارگروه توسعه کشاورزی این شهرستان اظهار داشت: نهاوند قطب تولید کشاورزی، دامپروری، شیلات و مواد لبنی در استان است بنابراین باید از این ظرفیت مهم برای ایجاد اشتغال و افزایش تولید در سطح شهرستان استفاده کرد و نهاوند را به جایگاه واقعی خود در تولید رساند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان سالانه بیش از ده‌ها هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل گوشت، مرغ، تخم مرغ و ماهی تولید می‌شود، ‌افزود: در هر زمینه‌ای که متقاضی داشته باشیم می‌توانیم تحول اساسی در سطح شهرستان و استان ایجاد کنیم.

فرماندار شهرستان نهاوند کارگروه توسعه کشاورزی را یکی از کارگروه‌های مهم و اثرگذار در سطح شهرستان دانست و ادامه داد: باید همه کارگروه‌ها طبق برنامه زمان‌بندی شده تشکیل شوند و مصوباتی که در این جلسات به تصویب می‌رسد لازم‌الاجرا هستند.

وی با اشاره به همکاری مناسب بانک‌ها به ویژه بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات مربوط به این حوزه افزود: به هر اندازه که بتوان باید با متقاضیان سرمایه‌گذاری با ساده‌ترین و آسان‌ترین راه برخورد کرد تا زمینه جذب سرمایه‌گذار فراهم شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند نیز از معرفی 206 طرح با اعتبار حدود 17 میلیارد و 500 میلیون تومان به دبیرخانه کارگروه خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد 186 طرح با اعتباری حدود 156 میلیارد و 300 میلیون تومان به بانک‌ها معرفی شده که در صورت تصویب پرداخت برای 400 نفر ایجاد اشتغال مستقیم می‌کند.

احد ظفری از کسب رتبه نخست جذب اعتبارات بخش کشاورزی نهاوند در استان خبر داد و افزود: تاکنون 83 درصد از اعتبارات تخصیص داده شده به این بخش توسط جهاد کشاورزی نهاوند تحقق یافته است.

وی سهمیه اعتبارات توسعه کشاورزی نهاوند را 10 میلیارد و 700 میلیون تومان دانست و ادامه داد: آن بخش از اراضی ملی که قابلیت واگذاری به متقاضیان فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی دارند توسط منابع طبیعی شناسایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند ابراز داشت: 171 هکتار به 50 نفر از افراد فاقد زمین که فارغ‌لتحصیل رشته‌های کشاورزی، دامپروری و دیگر رشته‌های مرتبط با کشاورزی هستند از طریق دفاتر ثبت اسناد رسمی واگذار شده که به زودی آب مورد نیاز کشاورزی آنها نیز توسط امور آب تأمین می‌شود.

دیدگاه شما