تازه های سایت

کد مطلب: 6376
11. دى 1391 - 14:38
به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری مهر :مدیر اداره ثبت و احوال شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 679 جلد شناسنامه در شهرستان نهاوند تعویض شده است.

علی اسدی منش در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: شناسنامه‌های مکانیزه برای افرادی که شناسنامه آنها مفقود و متقاضی المثنی بوده و یا به نوعی نیاز به تغییرات داشته اند صادر شده و هنوز فراخوان عمومی در این راستا اعلام نشده است.

وی افزود: شناسنامه‌های جدید با کیفیت چاپی مطلوب امکانات حفاظتی را به مراتب با آسیب‌پذیری کمتری ارائه می‌دهد.

وی افزود: در 9 ماه گذشته سال جاری 130 نام و 260 نام خانوادگی در این اداره تغییر یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند با اشاره به شرایط جدید تغییر نام سجلی که به تقاضای افراد توسط این مرکز هویتی صورت می گیرد، اعلام کرد: افرادی که تقاضای تغییر نام سجلی خود را دارند در صورتیکه نام انتخابی آنان از اسامی مبارک ائمه اطهار(ع) باشد دیگر نیاز به مراجعه به مراکز قضایی ندارند و این گونه درخواست ها بدون نیاز به مجوز مقام قضایی انجام می شود.

وی در ادامه گفت: در 9 ماهه سال جاری 827 فقره فوت و هزار و922 ولادت در این شهرستان ثبت شده است.

وی عنوان کرد: به صورت میانگین در هر 24 ساعت 9 نفر در شهرستان نهاوند متولد و سه نفر فوت می کنند.

وی عنوان کرد: در راستای خدمات دولت الکترونیک از جمله کارهای اساسی این اداره، آرشیو اسناد الکترونیکی است که تمام سندها اسکن شده و وارد سامانه ثبت می شود که با اجرای این آرشیو هر نهاوندی که در هر جای ایران باشد، برای صدور شناسنامه مجدد نیاز به مراجعه به این شهرستان ندارد و در دورترین نقطه ایران کارهای مربوط به ثبت احوال را می تواند انجام دهد.

اسدی منش گفت: از کارهای آینده ثبت احوال نهاوند، صدور کارت هوشمند ملی است که پایلوت آن در قم در حال انجام شدن است.

وی گفت: این کارت هوشمند 17 نوع خدمات از جمله عابر بانک، کارت سوخت و دیگر خدمات را ارائه می دهد و در واقع مشخصات مجازی فرد در آن ثبت شده که در سال 92 این کار عملیاتی خواهد شد.

دیدگاه شما