تازه های سایت

کد مطلب: 6368
11. دى 1391 - 14:25
به گزارش سایت گرو :متخصصان دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا با استفاده از تکنیک های ارزیابی پوست به لحاظ میزان جذب تشعشعات متوجه شده اند که وجود موهای صورت تا حدود یک سوم از تماس مستقیم نور خورشید با سطح پوست جلوگیری می کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

پایگاه خبری تحلیلی گرو: پژوهشگران علوم پزشکی در کشور استرالیا می گویند طی یک بررسی جدید دریافته اند که ریش و موهای صورت در کاهش خطر بروز سرطان پوست مفید هستند.

سرطان پوست، بیماری است که سلولهای سرطانی (بدخیم) در لایه های بیرونی پوست بوجود می‌آیند. سرطان پوست می‌تواند در هر جایی از بدن ایجاد شود، اما در مکانهایی که بیشتر در معرض نور خورشید است مانند صورت، گردن، دستها و بازوها رایجتر است.

متخصصان دانشگاه کویینزلند جنوبی در استرالیا با استفاده از تکنیک های ارزیابی پوست به لحاظ میزان جذب تشعشعات متوجه شده اند که وجود موهای صورت تا حدود یک سوم از تماس مستقیم نور خورشید با سطح پوست جلوگیری می کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

نتایج این آزمایش تایید می کند که هرچه موهای صورت بلندتر باشد در حفاظت از پوست در برابر تشعشعات خورشیدی موثرتر خواهد بود. سرطان پوست یکی از مشکلات پوستی است که متاسفانه در سال‌های اخیر روند رو به گسترشی داشته است.

در سرطان پوست سلول‌های بدخیم که از بافت پوست نشأت می‌گیرند به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و به طریقی از سیستم ایمنی و دفاعی بدن عبور می‌کنند، بدون این‌که موجب عکس‌العمل تدافعی و تهاجمی در سیستم ایمنی بدن شوند.

به گزارش پزشکان بدون مرز، مهم‌ترین عامل ایجاد سرطان پوست، جهش در سلول بر‌اثر اشعه ماورای بنفش خورشید است با توجه به نوع سلول پوستی که دچار جهش ژنی شده است اشکال مختلفی از سرطان پوست به‌وجود می‌آید که هر کدام نشانه‌ها و عوارض خاص خود را دارند.

انواع مختلفی از سرطانها در پوست شما می‌تواند ایجاد شود. عمومی ترین سرطانها، سرطان سلولهای پایه یا سرطان سلولهای فلسی است.

دیدگاه شما