تازه های سایت

کد مطلب: 6314
10. دى 1391 - 14:10
به گزارش سایت گرو به نقل از خبرگزاری فارس: مدیر نهضت سوادآموزی شهرستان نهاوند گفت: 98 درصد از جمعیت شهرستان نهاوند از گروه سنی 10 تا 49 سال نهاوند با تلاش نهضت سوادآموزی این شهرستان باسواد شدند.

به گزارش سایت گرو به نقل از  خبرگزاری فارس از نهاوند، محمدرحیم حسن‌گاویار پیش از ظهر امروز در جمع آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهرستان نهاوند با اشاره به تشکیل نهضت سوادآموزی توسط امام راحل اظهار داشت: باسواد شدن کلید رشد و توسعه هر جامعه و ارتقای آگاهی آن است.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند نهضت سوادآموزی به‌ویژه در سطح روستاهای این شهرستان گفت: تعدادی از سوادآموزان این نهاد هم‌اکنون به مدارج بالای علمی و دانشگاهی رسیدند.

مدیر نهضت سوادآموزی شهرستان نهاوند از بکارگیری 39 نفر از آموزشیاران نهضت در آموزش و پرورش به عنوان معلم در سال‌جاری خبر داد و ابراز داشت: 24 نفر دیگر از آموزشیاران این نهاد با تشکیل 24 کلاس درس در حال باسواد کردن 151 نفر از سوادآموزان در سطح روستاها و شهرهای اقماری مثل گیان، برزول و فیروزان است.

وی از اجرای طرح فراگیری و برون‌سپاری در نهضت خبر داد و گفت: در این طرح فرزندان می‌توانند ضمن با سواد کردن والدین خود و انجام آزمون‌های ویژه که توسط مربیان نهضت انجام می‌گیرد حق‌الزحمه دریافت کنند.

حسن‌گاویار از ویژگی‌های این طرح خبر داد و ابراز داشت: برخی از والدین و افراد سالخورده به دلیل شرایط حساس جسمی نمی‌توانند در کلاس‌های نهضت سوادآموزی حضور یابند، لذا توسط فرزندان آنها در منزل باسواد می‌شوند که طرحی کاملاً مناسب حال سوادآموزان است.

وی با اشاره به تلاش‌ برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در حوزه نهاوند گفت: هم‌اینک حدود 98 درصد افراد سنین 10 تا 49 سال در نهاوند باسواد هستند که تا پایان سال تحصیلی آینده هم افرادی که می‌توانند سواد بیاموزند باسواد شده و ریشه بی‌سوادی در سطح شهرستان نهاوند خشک و جشن باسوادی در حوزه شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

مدیر نهضت سوادآموزی شهرستان نهاوند از اجرای طرح «تحکیم» در سطح روستاها خبر داد و ابراز داشت: در این طرح آموزش‌های مختلف احکام به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

دیدگاه شما