تازه های سایت

کد مطلب: 6064
4. دى 1391 - 8:34
پایگاه خبری گرو :جمشید ذكایی گفت: به منظور ارتقای و توانمند سازی دانش آموزان در زمینه سلامت فیزیكی و روانی 54 مدرسه مروج سلامت در مقاطع مختلف تحصیلی نهاوند تشكیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از برنا ، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند در جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی كه در محل آموزش و پرورش برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: درمدارس مروج سلامت ابعاد وسیعی از سلامت شامل محیط بهداشتی و فیزیكی و همچنین سلامت روانی دانش آموزان در نظر گرفته شده كه با همكاری دانش آموزان ،اولیاء و كاركانان مدرسه اجرا می‌شود .

وی با بیان اهداف اجرای این طرح گفت: هدف از تشكیل مدارس مروج سلامت كه با همكاری مركز بهداشت شهرستان اجرا می‌شود توانمند سازی دانش آموزان، كاركنان مدرسه و اولیای آن‌ها، بهبود وضعیت بیماریابی و درمان دانش آموزان، بهبود تغذیه دانش آموزان و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز سلامت در دانش آموزان است.

ذكایی گفت: از آنجا كه مقوله سلامت دانش آموزان در ابعاد مختلف یكی از مهم‌ترین مباحث ما در سطح مدارس می باشد لذا طرح مدارس مروج سلامت در سطح مدارسی كه از رابطان بهداشت و مشاور و همچنین محیط فیزیكی مطلوب و مناسبی برخوردار باشند اجرا شده است.

وی گفت: مدارس تشكیل شده در مقطع ابتدایی 24 مدرسه، در مقطع راهنمایی 19 مدرسه و در مقطع متوسطه 11 مدرسه است كه برای آن‌ها جلسه توجیهی برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نهاوند افزود: با توجه به اینكه اولیای دانش آموزان نقش مهمی در تامین سلامت جسمی و روانی دانش آموزان برعهده دارند، لذا برای مشاركت آن‌ها در این امر جلسات مشاوره‌ای با حضور روانشناسان و پزشكان برایشان برگزار می‌شود.

وی بازخورد اجرای طرح مدرسه مروج سلامت را مثبت ارزیابی كرد و گفت: با توجه به اینكه این طرح چندین سال است كه در شهرستان اجرا می‌شود، لذا مورد استقبال دانش آموزان و اولیاء قرار گرفته است.

دیدگاه شما