تازه های سایت

کد مطلب: 6006
2. دى 1391 - 7:40
پایگاه خبری گرو :عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که بزرگ‌ترین تحول در روند مذاکرات ایران و 1+5 که می‌تواند باعث نتیجه‌بخش بودن این مذاکرات باشد، تغییر رویکرد غرب نسبت به ایران است.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مهدی سنایی اظهار کرد: معمولا در مذاکرات، مواضع مثبتی اظهار می‌شود اما همزمان سیگنال‌های منفی جدی هم داده می‌شود و تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان مطرح می‌شود. این تناقضی است که فکر می‌کنم باعث می‌شود امیدهایی که برای نتیجه‌بخش بودن مذاکرات ایجاد شود به سرعت تحت‌الشعاع قرار گیرد.

 

وی افزود: ما معتقدیم زمان حاضر برای مذاکرات زمان مناسبی است به شرط اینکه رویکرد غرب در مذاکرات تفاوت کند. شاید شرایط فعلی این ویژگی را دارد که هم پایداری ایران بر مواضع هسته‌یی و حقوقش برای همه کاملا روشن است و هم اینکه ابزارها، ‌اهرم‌ها و مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی برای همه شناخته شده است و تاثیر جمهوری اسلامی بر ایجاد روند صلح در منطقه شفاف‌تر شده است.

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس تصریح کرد: بزرگ‌ترین مشکل در به نتیجه رسیدن مذاکرات 1+5 با ایران، رویکرد نادرست غرب است و اینکه همزمان از سیاست چماق و هویج و سیاست فشار و مذاکره استفاده می‌شود. شاید این رویکرد در تفکر غربی و نوع نگاه غربی موثر باشد که طرف مقابل با فشار مجبور به مذاکره شود اما در نگاه شرقی و رویکرد ایرانی، این نگاه قابل قبولی نیست.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اعتماد فیمابین و اعتمادسازی را اصل و پایه‌ی مذاکره و گفت‌وگو عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم مذاکره‌ای که باید در جهت اعتمادسازی حرکت کند با فشارهای همزمان خاصیت خود را از دست می‌دهد بنابراین بزرگ‌ترین تحول در روند مذاکره ایران با 1+5 که می‌تواند باعث تحول، تغییر و نتیجه‌بخش بودن مذاکرات باشد، تغییر رویکرد غرب است.

دیدگاه شما