تازه های سایت

کد مطلب: 5967
30. آذر 1391 - 7:20
پایگاه خبری گرو به نقل از فارس : آمریکا و فرانسه که عزم خود را برای به انزوا بردن ائتلاف حزب‌الله لبنان در انتخابات پارلمانی از هر راه ممکن جزم کرده‌اند، خیلی زود دخالت‌های خود را در انتخابات آغاز کردند.
خبرگزاری فارس: انتخابات لبنان و مداخله زودهنگام آمریکا و فرانسه برای حذف حزب الله

به گزارش پایگاه خبری گرو ، منابع دیپلماتیک به روزنامه اللواء لبنان گفتند که دولت آمریکا و فرانسه و تعداد دیگری از کشورهای غربی پروژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند که مدعی هستند در راستای حل بحران انتخابات در لبنان است و سعی دارد تا از خلأ احتمالی در کشور جلوگیری کرده و ثبات لبنان را حفظ کند.

این پروژه که از سوی کارشناسان مسایل داخلی لبنان دخالت زودهنگام کشورهای غربی و آمریکا برای به انزوا کشاندن ائتلاف حزب الله در انتخابات پارلمانی نامگذاری شده، بنا بر اطلاعات درز شده شامل بسته کاملی است که برای گفت‌وگو میان گروه‌های مختلف لبنانی به جریان افتاده است.

ادعای غرب برای از سر گیری گفت‌وگوها در لبنان در حالی مطرح شده که این جریان هوادار غرب است که گفت‌وگوهای موجود در کشور را به بهانه‌های مختلف تحریم کرده و آنها را به تعطیلی کشانده است. به نظرمی‌رسد غرب با مداخله مستقیم در روند گفت‌وگوها سعی دارد تا از وزنه گروه‌های 8 مارس در انتخابات آینده بکاهد و مانع از تصویب قانون عادلانه انتخابات در این کشور شود.

این در حالی است که «سعد حریری» نخست وزیر سابق و رئیس جریان المستقبل لبنان که همچنان در ریاض مستقر است، به منظور هدایت روند انتخابات، یک اتاق عملیات در ریاض تشکیل داده است.

روزنامه لبنانی الدیار اخیرا در همین راستا نوشت که حریری با فراخواندن پنج تن از مسئولین جریان المستقبل به عربستان، این اتاق عملیات را تشکیل داده تا با هم حزبی‌های خود و بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان مرتبط بوده و اوامر لازم را صادر کند.

حریری همچنین از این طریق قصد دارد که با «اشرف ریفی» فرمانده نیروهای امنیتی لبنان و دیگر هم پیمانان خود مرتبط بوده و گزارش‌های روزانه را از وضعیت و جو سیاسی و اجتماعی کشور دریافت کند. بنا بر اعلام الدیار حریری تا روزهای پایانی مانده به انتخابات به لبنان بازنخواهد گشت و هم اکنون در پی این مساله است که چگونه حزب خود را در جریان انتخابات مدیریت کند.

حریری بیش از یک و نیم سال است که از لبنان خارج شده و به طور معمول در عربستان و فرانسه حضور داشته و به فعالیت حزبی و سیاسی می‌پردازد؛ وی مدعی است که در صورت حضور در لبنان در معرض خطر سوء قصد قرار خواهد گرفت.

جریان هوادار غرب در لبنان انتخابات پارلمانی آینده در این کشور را آخرین فرصت پیش روی خود برای بازگشت به قدرت در عرصه سیاسی لبنان می‌داند و معتقد است که در صورت محقق نشدن این موضوع، جبهه هوادار غرب در لبنان به مرگ سیاسی خود می رسد، به همین علت این جریان و حامی خارجی آن تمامی امکانات خود را برای پیروزی در این انتخابات به هر قیمتی بسیج کرده است.

دیدگاه شما