تازه های سایت

کد مطلب: 5964
30. آذر 1391 - 7:08
پایگاه خبری گرو : فرماندار شهرستان نهاوند گفت: 94 درصد منازل روستایی بخش گیان نهاوند، مقاوم‌سازی شده است.
خبرگزاری فارس: 94 درصد منازل روستایی بخش گیان مقاوم‌سازی شد

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مجتبی مولوی عصردیروز در شورای اداری گیان در شهرستان نهاوند اظهار داشت: حضور مدیران ارشد شهرستان به همراه مسئولان اداری شهرستان در بخش مراکز بخش‌ها، موجب شناخت مشکلات بخش و همچنین شناخت ظرفیت‌ها و توانمندیهای آن می‌شود.

وی ادامه داد: با شناخت مشکلات و توانمندی‌ها، می‌توان در راستای تصمیم‌گیری‌های مناسب اقدامات مؤثری را انجام داد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه در بخش گیان تاکنون بیش از 36 میلیارد تومان در بخش مسکن روستایی و شهری هزینه شده است، افزود: این مورد نشان از توجه دولت به رفع مشکلات مناطق محروم به ویژه روستاهاست، چراکه کاهش تفاوت سطح زندگی شهری و روستایی یکی از اهداف دولت خدمتگزار است.

وی با اشاره به اینکه حق هر شهروند روستایی این است که دارای یک واحد مسکونی باشد از موفقیت طرح مسکن و پرداخت تسهیلات به مسکن در موضوع مسکن مهر روستایی خبر داد و گفت: در بخش گیان 258 واحد مسکونی مسکن مهر انبوه‌ساز در قالب واحدها سه طبقه در حال ساخت 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مولوی خواستار تسریع ساخت و ساز این واحدها در مرکز شهر گیان شد و گفت: وقتی مردم وضعیت ظاهری واحدهای مسکن مهر در این منطقه را مطلوب ببینند، قطعاً مشارکت آنها در خرید این واحدها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: پیمانکاران پروژه‌های عام المنفعه مثل مسکن مهر باید نهایت سرعت و دقت را برای ساخت این واحدها به عمل آورند.

فرماندار نهاوند به تشریح در مراحل ساخت ساماندهی پروژه سراب تفریحی و گردشگری گیان اشاره کرد و گفت: برای این پروژه تاکنون بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده که با ساخت آن تحولی در بخش جذب گردشگری گیان ایجاد می‌کند.

بخشدار بخش گیان نیز در این نشست بیان داشت: در بخش گیان 12 روستا وجود دارد که بیش از 20 هزار نفر جمعیت در این بخش سکونت دارند.

علیرضا خزایی به گازدار بودن 50 درصد روستاها در این بخش اشاره کرد و عنوان کرد: 50 درصد مابقی با 700 میلیون تومان تا پایان امسال گازدار خواهد شد.

وی به اجرای بیش از 18 پروژه عمرانی و تولیدی در این بخش اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها با 2 میلیارد تومان اعتبار در حال ساخت است که میانگین 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

بخشدار بخش گیان در پایان به احداث کتابخانه عمومی این شهر اشاره کرد و ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی این شهر با 700 میلیون تومان اعتبار، 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

دیدگاه شما