تازه های سایت

کد مطلب: 5870
28. آذر 1391 - 15:00
پایگاه خبری گرو: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: جداسازی دین و علم از حوزه و دانشگاه نقشه دشمنان ایران اسلامی در طول 30 سال گذشته است.
به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، حجت الاسلام احد آزادیخواه ظهر دوشنبه در مراسم سالروز شهادت دکتر مفتح و همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد نهاوند برگزار شد، گفت: عده ای دین را متعلق به حوزه و علم را مربوط به دانشگاه میدانند که این خطر بزرگی است و رسالت حوزه و دانشگاه را تهدید میکند.
وی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه دو رکن اصلی حوزه آموزش نظام و کشور هستند که با تفکر و اندیشه درست با محوریت وحدت میتوانند اقتدار و عزت ایران را تضمین کنند.
وی گفت: در 30 سال گذشته دشمنان اسلام در اقدام وسیع تهاجم فرهنگی در ابعاد مختلف آموزش و فرهنگ این کشور را هدف قرار داده اند و شعار اختلاف در حوزه و دانشگاه را سر داده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: هرچه ارتباط حوزه و دانشگاه بیشترشود، فاصله های تحمیل شده غرب کمتر و پیوندها مستحکم تر خواهد شد.

وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از وحدت های ایدئولوژیک است و وحدت حوزه و دانشگاه رسیدن به اشتراکات باورهای دینی، اعتقادات و ارزش ها است.

وی با بیان اینکه دسیسه های غرب بویژه انگلیس در تاریخ معاصر موجب جدایی این دو قشر شده، ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای وحدت این دو مجموعه کارهای اساسی انجام شده است.

وی گفت: تشکیل نهاد نمایندگی و دفاتر فرهنگی در دانشگاه ها از جمله کارهای اساسی انجام گرفته در انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی باید برای تقویت مبنای دینی و اندیشه های اسلامی گام بردارد، اضافه کرد: دانشجو و طلبه باید با شناخت مشکلات و بیان نقاط قوت و ضعف به آینده بهتری بیندیشند.

حجت الاسلام آزادیخواه با اشاره به وجود مکتب های غربی و شرقی در قرن های مختلف و نظریه دانشمندان و بزرگان آنها در مورد جامعه، انسان و طبیعت گفت: تمام نظریه ها و تحقیقات آنها در نهایت به ایمان و خودسازی انسان ختم شد.

فرماندار نهاوند نیز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه بر محوریت دین و اسلام مورد تأکید حضرت امام (ره) قرار داشت.

دین و ارزش‌های اسلامی باید در دانشگاه‌ها حاکم باشد

مجتبی مولوی گفت: دین و ارزش‌های اسلامی باید در دانشگاه‌ها حاکم باشد و حوزه‌ها نیز باید به علم روز مجهز شده و از ظرفیت‌های دانشگاه بهره‌برداری کنند.

وی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه هر دو از نهادها و مراکز علمی کشور هستند و وحدت حوزه و دانشگاه زمینه پیشرفت امروز کشور را فراهم کرده و باید بیش از پیش در حفظ و تقویت این وحدت تلاش شود.

فرماندار نهاوند افزود: بی توجهی به مقتضیات و نیاز زمان، داشتن تعصبات بی جا، بی توجهی به خودسازی و تهذیب نفس، غرورهای بی جای علمی در هر دو گروه می تواند این وحدت را خدشه دار کند.

مولوی عنوان کرد: وحدت دو مرکز حساس و مهم آموزشی کشور یعنی حوزه و دانشگاه پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور را به ارمغان خواهد داشت.

وی گفت: در حوزه های علمیه معارف دین، علوم اسلامی و قرآنی تدریس می‌شود و در دانشگاه نیز مسائل روز و مسائل مورد نیاز کشور تدریس و مطرح می‌شود که این دو می تواند مکمل هم باشند.

وی افزود:دانشگاه از معنویت حوزه های علمیه باید استفاده کند و حوزه نیز باید از پیشرفت و ظرفیت‌های دانشگاه بهره‌برداری و بهره‌وری داشته باشد که هم‌اکنون این مهم در حال تحقق است.

وی گفت: دین و ارزش‌های اسلامی باید در دانشگاه‌ها حاکم باشد و حوزه‌ها نیز باید به علم روز مجهز و از ظرفیت‌های دانشگاه بهره‌برداری کنند.

دیدگاه شما