تازه های سایت

کد مطلب: 5824
27. آذر 1391 - 17:32
پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا :معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری از به جریان افتادن مجدد طرح ممنوعیت حمل و فروش سلاح سرد در مجلس نهم شورای اسلامی خبر داد.

په گزارش پایگاه خبری گرو ،ˈ عبدالعلی میرکوهیˈ  افزود: طرح منع حمل سلاح سرد در مجلس هشتم مطرح شد که نهایتا در این مجلس به تصویب نرسید.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری ادامه داد: این طرح در مجلس نهم مجددا با امضای تعدادی از نمایندگان وصول شده و در نوبت ارجاع بع کمیسیون قضایی قرار دارد.

میرکوهی یادآور شد: زمانی که دوره مجلس به پایان می رسد برای اینکه طرح های مطرح شده در مجلس پیشین به جریام بیافتد باید حداقل 15 نفر از نماینده آن را امضا کنند تا اعلام وصول شده و در جریان رسیدگی قرار گیرد.

معاون حقوقی وزیر دادگستری ادامه داد: هم اکنون طرح منع حمل سلاح های سرد در نوبت ارجاع به کمیسیون قضایی قرار دارد و از آنجایی که در حال حاضر یک سری لوایح قضایی مهم دیگری دراین کمیسیون در دست بررسی است،ارجاع آن به کمیسیون قضایی قدری زمان می برد.

رسیدگی مجدد به طرح منع حمل سلاح سرد در روزهای اخیر به دنبال انتشار تصاویر زورگیری در یکی از خیابان های تهران در شبکه های اجتماعی و تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر تشدید برخوردها با این مجرمان، در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

طرح ممنوعیت حمل و فروش سلاح سرد در سال 86 در مجلس هفتم شورای اسلامی تدوین شد اما در مجلس هفتم به جایی نرسید و کمیسیون قضایی مجلس هشتم نیز این طرح را تنقیح نکرد و امروز به رغم گذشت بیش از 5 سال، این طرح همچنان در مجلس شورای اسلامی خاک می خورد و چشم انتظار نظر موافق نمایندگان مجلس نهم است.

دیدگاه شما