تازه های سایت

کد مطلب: 5783
27. آذر 1391 - 16:00
پایگاه خبری گرو: مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند از جمع آوری بیش از 450 میلیون تومان زکات در هشت ماهه گذشته در این شهرستان خبر داد.
 پایگاه خبری گرو به نقل از مهر،علی کاویانی اظهار داشت: با همت فعالان و مردم مومن و متدین شهرستان نهاوند در هشت ماه گذشته افزون بر 450 میلیون تومان زکات مستحبی و واجب از کشاورزان جمع آوری شده است که زکات جمع آوری شده صرف امورات عام المنفعه و بخشی دیگر نیز برای رفع مشکلات افراد نیازمند هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با استقبال خوبی که از سوی کشاورزان مومن و ولایت مدار شهرستان برای انجام فرایض دینی روبرو هستیم، گفت: براساس برنامه هایی که این نهاد برای احیا فریضه الهی زکات در نظر گرفته تا پایان سال شاهد رشد چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.
وی اظهار داشت: از محل زکات جمع آوری شده در سالجاری پروژه های عمرانی شامل احداث مسجد و حسینیه، اصلاح و بازسازی معابر عمومی، جمع آوری آبهای سطحی، جدول گذاری معابر روستایی و احداث مجتمع های فرهنگی و مذهبی در روستاها انجام خواهد گرفت.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند گفت: کمیته ستاد دریافت زکات در تمام روستاهای نهاوند با همکاری بخشداران تشکیل شده است و دهیاران آموزش های لازم را برای تشویق روستاییان به پرداخت زکات دیده اند.

وی از 500 متر دیوار نویسی در حاشیه جادها و ورودی روستاها با محوریت اهمیت پرداخت زکات، توزیع 100 عدد ساعت با آرم کمیته امداد و حدیت در مورد پرداخت زکات و پخش هزار دسته کلید با ذکر سخنان بزرگان دین در مورد اهمیت پرداخت زکات برای تشویق مردم به پرداخت زکات خبر داد.

دیدگاه شما