تازه های سایت

کد مطلب: 57313
23. مهر 1403 - 9:00
در‌ جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای نهاوند عنوان شد؛
رفع مشکل آب شرب ۱۷ روستای نهاوند
جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاهای نهاوند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در جلسه حل مشکلات آب آشامیدنی روستاهای نهاوند که با حضور نماینده نهاوند در مجلس و جمعی از مسئولان استانی و محلی شهرستان در سالن فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار داشت: در بسیاری از روستاهای نهاوند مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی وجود دارد که با رفع  این مورد مشکل آب آشامیدنی بسیاری از روستاهای نهاوند مرتفع می‌شود.

وی از تلاشهای صورت گرفته توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی که برای رفع مشکل آب روستاهای شهرستان با اعتبارات محدود انجام گرفته است تقدیر کرد و افزود: برای حل مشکلات روستاهایی که با کمبود آب شرب روبرو هستند باید تجهیز چاه‌ها و مجتمع‌های آب‌رسانی و اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

علیرضا نثاری نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: در شهرستان نهاوند نیز با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر متاسفانه آب چاه و سفره‌های زیرزمینی کاهش پیدا کرد و باعث شد که تعدادی از روستاهای شهرستان با تنش کم‌آبی مواجه شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی چند وقت اخیر با تلاش‌های انجام شده توسط امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند و اجرای طرح جهاد آب‌رسانی مشکل حاد آب شرب تعدادی از این روستاها حل شده که نیاز است برای رفع همیشگی مشکلات آب شرب و کشاورزی در شهر سراب‌ها مطالعات و کار پژوهشی صورت بگیرد.

بختیاری‌فر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز در این جلسه از رفع مشکل آب شرب ۱۷ روستای شهرستان خبر داد و گفت: برای حل مشکلات آب شرب روستاهای شهرستان نیاز به همراهی مردم و فرهنگ سازی برای ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ قرار گرفتن برخی روستاها و شهر گیان به شبکه آبفار می‌باشیم؛ زیرا خدمات شایسته بدون پرداخت آب بها امکان‌پذیر نمی‌باشد در بحث شاخص امور مشترکین در شهر گیان و چند روستا شهرستان بسیار ضعیف هستیم.

وی در ادامه افزود: ۹۰ کیلومتر از احداث کامل شبکه فاضلاب شهر نهاوند باقی مانده که اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان می‌خواهد که میتوان با کمک نماینده شهرستان از طریق ماده ۵۶ برای این موضوع اقدام شود.

دهپهلوان رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند نیز گفت: طی سه سال گذشته مشکل آب شرب تعداد زیادی از روستاهای شهرستان از جمله روستای توانه که خیلی حاد بود حل شده و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۲۱۷ میلیارد ریال برای آب‌رسانی به روستاهای شهرستان نهاوند در طرح جهاد آبرسانی هزینه شده است، افزود: طی دو سال گذشته ۱۷ چاه آب در روستاهای شهرستان حفر شده که ۱۲ مورد آن از اعتبارات دولتی و پنج مورد نیز از محل اعتبارات جهاد آب‌رسانی صورت گرفته است.

دیدگاه شما