تازه های سایت

کد مطلب: 57219
8. مهر 1403 - 8:38
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه بانوان مؤمن و شجاع نهاوند در طول دوران دفاع مقدس همواره در پشتیبانی از جبهه‌ها بسیار فعال بودند، گفت: بانوان ایثارگر نقش بی‌بدیلی در طول جنگ ۸ ساله داشتند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری در همایش بانوان رزمنده اثرگذار شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: تاکید و توصیه مقام معظم رهبری بر این است که دفاع مقدس نباید فراموش شود.

وی دفاع مقدس را یادآور حماسه و ایثار و شهادت دانست و گفت: دفاع مقدس یک قطعه تاریخی و سرنوشت ساز است از تاریخ انقلاب اسلامی است لذا این دوران هشت ساله که به عنوان یک نگین درخشان است در تاریخ انقلاب اسلامی ایران می درخشد.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند افزود: دوران دفاع مقدس تمام عظمت‌های ملت ایران را مثل ایثار، شهادت طلبی، گذشت، مقاومت، ایستادگی، ولایت مداری به منصه ظهور می‌گذارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دفاع مقدس قله های فضائل ملت عزیز ایران را برای تمام ملت ها نمایان کرد، اظهار کرد: این دوران از این بابت مقدس است که تمام قله های فضائل را در مقطعی که امام خمینی (ره) فرمودند جنگ هشت ساله ما مثل دانشگاهی بود که همه دانشجویانش با رتبه های بسیار بالا فارغ التحصیل شدند و سربلند بودند، نشان داد.

مختاری افزود: ما فراموش نباید کنیم که ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ صدام به پشتوانه شرق و غرب به کشور ما حمله کرد وعده فتح ۷۲ ساعته را به دنیا مخابره کرد، تمام کارشناسان نظامی دنیا می گفتند که ایران توان مقابله ندارد و ایران شکست خواهد خورد اما ایران اسلامی به پشتوانه حضرت امامخمینی(ره) و رهبری های پیامبر گونه مقام عظمای ولایت از این مرحله تاریخی به سلامت بیرون آمد و پیروز میدان شد.

وی تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس ۴۴ کشور به صدام کمک میکردند و ۱۶ کشور به عراق نیروی انسانی نظامی وارد می کرد اما ما پیروز شدیم آن هم با تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار نفر از جوانان کشور عزیزمان و دشمنان رو شکست دادیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) بیان کرد: ایشان بعد از دفاع مقدس چند جمله تاریخی فرمودند «ما در این جنگ یک لحظه نادم وپشیمان نیستیم، ما در این جنگ دوست و دشمن خود را شناختیم، ما در این جنگ ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم ، مادر این جنگ اسلام را به دنیا مصادره کردیم. ما نشان دادیم می‌توان در مقابل ابر قدرت‌ها ایستاد، کشورهایی مثل یمن و فلسطین از دفاع مقدس ما الگو گرفتند و در برابر اسرائیل ایستادند»، اکنون می‌بینید یمن به راحتی کشتی‌های آمریکایی را می‌زند و به آنها آسیب وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نقش ولایی، نظامی، الهی امام خمینی (ره) نباید فراموش شود، گفت: رمز پیروزی ما نقش مردم است، مردم پای کار آمدند، روی کار آمدن مردم الگوی جدیدی بود .

مختاری با بیان اینکه نقش فرماندهان و رزمندگان عزیز را نباید فراموش کرد، اظهار کرد:  شهدای ما با اینکه زیر ۳۰ سال سن داشتند اما در امام (ره) ذوب شده بودند، امام (ره) اگر می‌فرمود پاوه باید آزاد شود، حصر آبادان باید شکسته شود، سریعا انجام می‌شد اعتراض نمی‌کردند، این همان الگویی بود که ما از رزمندگان امروز و مسئولان انتظار داریم.

وی با بیان اینکه نقش بانوان در تربیت فرزند، مبارزات، در راهپیمایی‌ها زبانزد است، گفت: نقش بانوان در دفاع مقدس، مهم‌ترین نقش پشتیبانی در جبهه‌ها، آشپزی و تهیه و پخت غذا، تهیه آذوقه برای رزمندگان و... نقش رزمی و دفاعی در طول ۸ سال دفاع مقدس همانند کردستان که زنانی بودند همراه مردان ایستادگی می‌کردند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه زنان در دوران دفاع مقدس نقش‌های بسیاری داشتند از جمله نقش امداد و نجاتی و درمانی، نقش عاطفی (حمایت از فرزندان و همسران) و... افزود: بانوان مؤمن و شجاع نهاوند در طول دوران دفاع مقدس همواره در پشتیبانی از جبهه‌ها بسیار فعال بودند.

وی اظهار کرد: این بانوان ایثارگر نقش بی‌بدیلی در طول جنگ ۸ ساله داشتند و باید به وجود این عزیزان افتخار کرد.

مختاری عنوان کرد: رزمندگان نهاوندی به پشتوانه بانوان ایثارگر و متدین در جبهه‌ها حضور داشتند و این بانوان در پشتیبانی از جبهه‌ها هم خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه زحمات شما بانوان غیور نهاوندی را نائب امام زمان (عج) دیدند و تقدیر کردند و از شما نام بردند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌هایشان از ایثار، فعالیت و حمایت بانوان نهاوند در پشتیبانی از جبهه‌ها نام بردند و از این عزیزان تقدیر کردند که این قدردانی و نام بردن از بانوان نهاوندی بسیار با اهمیت و نشان دهنده فعالیت خالصانه و شبانه‌روزی آن‌ها در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی بانوان نهاوندی اثرگذار و حضور فعال دارند و هرجا نیاز بوده به کمک انقلاب اسلامی آمدند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما