تازه های سایت

کد مطلب: 57098
19. شهريور 1403 - 8:35
شهردار نهاوند از بهره‌برداری فاز نخست پارک فرامنطقه‌ای نوح‌آوند در حاشیه کمربندی خلیج فارس این شهر که محل تردد مسافران و زائران عتبات است، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید با اشاره به بهره‌برداری از فاز نخست پارک فرامنطقه‌ای نوح‌آوند، اظهار کرد: احداث این پارک در نوع خود متفاوت و دارای جاذبه گردشگری مطلوبی برای مردم شهرستان و به‌ویژه اسکان مسافران خواهد بود.

وی افزود: یکی از جاذبه‌های چشمگیری که در این پارک احداث می‌شود، اِلمان بزرگ کشتی نوح است که از آن به‌عنوان رستوران و محل پذیرایی نیز استفاده می‌شود.
شهردار نهاوند با بیان اینکه کار احداث پارک با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های نیروی انسانی صورت گرفته، گفت: عملیات اجرایی پارک از ابتدای تیرماه در هفت هکتار آغاز شده که در دو فاز اجرایی می‌شود.
وی افزود: برای احداث این پارک 70 میلیارد تومان اعتبار منظور شده که 40 میلیارد تومان آن امسال هزینه می‌شود و 30 میلیارد تومان دیگر نیز سال آتی برای تکمیل پروژه هزینه خواهد شد.
یوسفی‌نوید اذعان کرد: این بوستان شامل اِلمان‌هایی از صنایع دستی و آثار تاریخی نهاوند خواهد بود که برای معرفی تاریخ کهن این شهر در بوستان نصب می‌شود.
وی گفت: در بوستان نوح‌آوند امکانات رفاهی شامل ده‌ها آلاچیق و سکو، دستگاه باربیکیو، نمازخانه بانوان و آقایان، تأمین روشنایی معابر اصلی همراه با نصب پایه‌های چراغ، نصب منبع آب شرب و چند چشمه سرویس بهداشتی، حمام، علائم راهنما، زائرسرا، ساخت زمین بازی برای کودکان و بزرگ‌سالان، مکان ورزشی مانند زمین فوتبال و پارکینگ خودرو منظور شده است.
شهردار نهاوند ابراز کرد: این بوستان علاوه‌بر کاربری تفریحی، می‌تواند به‌عنوان پدافند غیر عامل و یک نقطه امن در شرایط خاص و اضطراری مانند وقوع حوادث غیر مترقبه و طبیعی و سایر موارد خاص، مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برنامه کاری شهرداری نهاوند طی سه سال اخیر تبدیل تهدیدها به فرصت برای زیباسازی‌ شهر و آرامش شهروندان به‌ویژه در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌زا بوده، افزود: در این راستا چند فضای متروکه و مخروبه در سطح شهر به پارک‌های محله‌ای تبدیل شده که علاوه‌بر ایجاد نشاط و افزایش سرانه فضای سبز، باعث ارتقای ارزش‌افزوده املاک در این مناطق شده است.

دیدگاه شما