تازه های سایت

کد مطلب: 57041
11. شهريور 1403 - 6:36
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند از صدور بیش از 50 پروانه کسب املاک غیر قانونی توسط اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه داران اتومبیل نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، نقی کاکاوند در گفتگو با خبرنگاران گفت: باتوجه به بازرسی انجام شده از اتحادیه مشاورین املاک و نمایشگاه داران اتومبیل مشخص گردید متاسفانه بیش از 50 پروانه کسب املاک از زمان صدور پروانه در درگاه ملی مجوزها بصورت غیرقانونی صادر گردیده است.

وی ادامه داد: این افراد به جای بارگذاری گواهی تخصصی املاک در برخی موارد کاغذ سفید یا مدرکی جعلی بارگذاری گردیده است که باتوجه به حساسیت رسته مشاورین املاک در تنظیم قراردادها اجاره یا فروش و عدم آگاهی این افراد باعث ضرر و زیان به مردم شده یا خواهد شد.

کاکاوند افزود: در بازرسی دقیق مشخص شد متاسفانه اتحادیه در این امر بدلیل عدم آگاهی مردم گاها با دریافت مبالغی بیش از تعرفه قانونی صدور این پروانه ها را انجام داده است و برخی از این افراد دارای این دسته از پروانه کسب ها در اتحادیه برای انتخابات عضو شده اند که با این اوضاع مدیریت اتحادیه به این مهمی و حساس نباید در اختیار افراد منفعت طلب قرار گیرد.

وی اظهار داشت: از افرادی که بیش از تعرفه جهت دریافت پروانه کسب املاک مبالغی غیر از تعرفه قانونی پرداخت کرده اند درخواست می‌شود جهت رسیدگی و احقاق حق خود و حق عامه مردم نسبت به ثبت شکایت خود در اداره صنعت معدن وتجارت نهاوند اقدام نمایند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: تعرفه صدور پروانه کسب گواهی احکام کسب و کار 300 هزار تومان، ورودی سال اول که بصورت الکترونیکی از درگاه نوین اصناف پرداخت می‌شود مبلغ 1810120000 تومان، مدرک فنی جواز کارگاهی برای رسته های مشمول نهایتا 450000 تومان است.

وی ادامه داد: مدرک تخصصی املاک که فقط در مرکز استان صادر میگردد که محل اشکال اتحادیه همین موضوع می باشد که توسط پیشگیری از جرم دادگستری و اداره ثبت اسناد و اتاق اصناف همدان فقط صادر میگردد و در صورتیکه متقاضی در کافی‌نت تمام مراحل را انجام دهد با استعلام از سامانه پلیس 250000 تومان ولی اگر شخص شخصا انجام دهد یا به اتحادیه مراجعه نمایند رایگان می باشد.

دیدگاه شما