تازه های سایت

کد مطلب: 57037
11. شهريور 1403 - 6:21
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: از ابتدای خرید تضمینی گندم از کشاورزان همدانی تاکنون ۷۰۰ هزار و ۴۱۷ هزار تن گندم در استان خریداری شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسین خوانساری افزود: ارزش گندم های تضمینی خریداری شده از کشاورزان استان همدان ۱۲۳ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و ۱۰۰ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال دیگر در صف پرداخت قرار دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان بیشترین میزان گندم خریداری شده را مربوطه به شهرستان کبودرآهنگ با ۱۶۸ هزار و ۴۲۷ تن عنوان کرد.

وی ادامه داد: شهرستان رزن با تحویل ۱۴۹ هزار و ۳۴۵ تن گندم در رتبه دوم تولید گندم در استان همدان قرار دارد.

خوانساری یادآور شد: شهرستان نهاوند با ۶۹ هزار و ۳۴۵ تن، اسدآباد با ۶۵ هزار و ۲۸۲ تن و همدان با ۵۷ هزار و ۹۸۸ تن در رده های بعدی تحویل گندم قرار دارند.

وی میزان گندم تحویلی از کشاورزان شهرستان های ملایر و درگزین را به ترتیب ۵۸ هزار و ۱۴۴ تن و ۴۶ هزارو چهار تن عنوان کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان تصریح کرد: ۴۰۲ هزار و ۵۸۰ تن گندم خریداری شده از سوی تعاون روستایی انجام شده است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی نیز ۲۲۹ هزار و ۸۴۹ تن از گندم خریداری شده از کشاورزان را برعهده داشت.

خوانساری یاداور شد: مراکز دولتی و کارخانجات نیز به ترتیب ۴۶ هزار و ۶۹۱ تن و ۲۱ هزار و ۲۹۶ تن از گندم تحویلی از کشاورزان را برعهده داشتند.

وی یادآور شد: ۵۵ مرکز خرید تضمینی گندم، با ظرفیت بیش از ۸۰۰ هزار تن گندم ، مسوولیت خرید گندم از کشاورزان استان همدان را برعهده دارند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان یادآور شد: سال گذشته مراکز خرید تضمینی سطح استان همدان ۴۱۰ هزار و ۸۲۲ تُن گندم مازاد از کشاورزان گندمکار استان خریداری کردند.

دیدگاه شما