تازه های سایت

کد مطلب: 57031
9. شهريور 1403 - 14:18
امام جمعه نهاوند گفت: انقلاب اسلامی ما جلوه‌ای از نهضت رسول الله و از ثمرات عاشورا است و نقشه راه نهضت امام خمینی(ره) و هدف نهایی این قیام هم ظهور امام زمان(عج) است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ انقلاب اسلامی ما جلوه‌ای از نهضت رسول الله و از ثمرات عاشورا است و نقشه راه نهضت امام خمینی(ره) و هدف نهایی این قیام هم ظهور امام زمان(عج) است.

وی اظهار داشت: این انقلاب با وجود همه مشکلات و دشمنی‌ها نه تنها از بین نرفت و در مرزها محصور نشد؛ بلکه به گواه خود دشمنان روز به روز پیشرفت کرده و به یاری خدا این نهضت زمینه‌ساز ظهور خواهد بود.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب افزود: توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمت به مردم و کمک به دولت برای حل مشکلات است.

وی ادامه داد: کمک به دولت وظیفه شرعی است و هرکسی که در این راه حرف و عملی انجام دهد که موجب سنگ‌اندازی شود و در راه خدمت به مردم ممانعت ایجاد کند واقعا حرام شرعی کرده چون عمل به حکم امام امت برای ما الزام است.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب در دیدار با هیأت دولت به عنوان منشور حرکت دولت چهاردهم بسیار ارزشمند و کلیدی بود که به با عمل به آن‌ها مشکلات حل‌شدنی است.

وی به بخشی از توصیه‌های رهبر انقلاب به دولت اشاره کرد و گفت: توجه به مسئله جمعیت، استفاده و توسعه هوش مصنوعی، مهار گرانی و تورم از جمله این توصیه‌ها بود و دولت هم باید برای مردم کار کند و از تهدیدات دشمن نترسد.

امام‌ جمعه نهاوند ادامه داد: استکبار جهانی از ما حساب می‌برد و جای ترس نیست و دولت و مجلس با همکاری هم در راستای مصلحت جامعه و خدمت به مردم کار کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به جنایات صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: تداوم نسل کشی در غزه با اسلحه‌های آمریکایی و سکوت مجامع جهانی و خیانت برخی کشورهای به ظاهر مسلمان همچنان ادامه دارد.

حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین مغیثی بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیست‌های خبیث و استکبار جهانی متحد باشند آن‌ها جرأت این جنایت‌ها در قبال مردم غزه را ندارند.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها با اشاره به سالروز شهادت شهید قدوسی اولین دادستان کشور گفت: شهید آیت‌ الله قدوسی از مفاخر شهرستان نهاوند و از برجسته‌ترین شاگردان امام راحل بودند که به شهادت رسیدند به همین منظور مراسم سالگرد شهادت ایشان با سخنرانی معاون اول قوه قضائیه در نهاوند برگزار می‌شود.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: مراسم عزاداری سالروز ارتحال پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) صبح روز ۲۸ صفر از مسجد شهید حیدری به سمت مصلای نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی در‌پایان از خدمات موکب‌های نهاوند در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی برگزاری مراسم‌های هفته دولت تشکر و قدردانی کرد.

انتهای خبر/س

دیدگاه شما