تازه های سایت

کد مطلب: 57024
7. شهريور 1403 - 8:21
به مناسبت هفته دولت چندین طرح کشاورزی، عمرانی، بهسازی و خدماتی در شهرستان نهاوند افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، چندین طرح مختلف به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان محلی و استانی در شهرستان نهاوند افتتاح شد.

اولین پروژه‌ای که افتتاح شد طرح فراز (مزرعه انگور) توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بود که به مساحت سه هکتار با ظرفیت تولید ۱۵۶ تن در سال و اعتبار بیش از ۱۱ میلیارد ریال بود.

از این مبلغ بیش از یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۱۰ میلیارد ریال آورده متقاضی بود و برای پنج نفر در روستای میلاب اشتغال ایجاد  کرده است.

مهمترین مزیت این طرح بهره‌وری بالا و کاهش در مصرف آب و خاک و کاهش ضایعات است.

افتتاح طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی طرح دیگری بود که به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

در این‌ مراسم طرح بهسازی روستای گرک به نمایندگی از پنج روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال و افتتاح ۲۲ هزار و ۱۶۷ اُمین واحد بهسازی مسکن روستایی شهرستان نهاوند در روستای بشیرآباد افتتاح شد.

همچنین آموزشگاه ۹ کلاسه والفجر روستای وراینه نهاوند نیز با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

این آموزشگاه دارای ۹ کلاس درس و هفت اتاق اداری در سه طبقه اسکلت بتنی با زیربنای ۹۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی خیّری و بنیاد برکت احداث شده است.

این پروژه منطبق بر آخرین استانداردها، معیارها و ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان ساخته شده و از امکاناتی نظیر، نمازخانه، آزمایشگاه، سرویس‌های بهداشتی داخل ساختمان، سیستم گرمایشی موتورخانه مرکزی و... برخوردار است.

همچنین آموزشگاه دارای ۴۰۰ متر محوطه و ۸۵ متر دیوارکشی است.

بهره‌برداری از پروژه تکثیر پرورش ماهی سردآبی آخرین طرحی بود که افتتاح شد.

 پروژه احیا و طرح توسعه پرورش تکثیر ماهی سردابی با ظرفیت ۱۰۰ تن پرواری و ۲۰ میلیون قطعه تفریق در محل روستای گردچم با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

دیدگاه شما