تازه های سایت

کد مطلب: 57016
6. شهريور 1403 - 8:42
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند خبر داد:
معرفی متصرفان اراضی ملی نهاوند به مرجع قضایی
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند گفت: متصرفان به اراضی تحت حفاظت محیط زیست در بخش مرکزی شهرستان به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست پایگاه خبری گرو نهاوند گفت: محیط زیست مربوط به همه شهروندان است و همه باید در قبال آن احساس مسئولیت داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئولیت‌پذیری و حساسیت بر روی محیط زیست توسط شهروندان بسیار با اهمیت و از بسیاری از تصرفات و تعرض به محیط زندگی همه ما جلوگیری می‌کند.

قیاسی اظهار داشت: در همین راستا با توجه به دخل و تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز  در اراضی ملی و تحت حفاظت محیط زیست  توسط تعدادی از اهالی یکی از روستاهای بخش مرکزی نهاوند پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: این ساخت و ساز در حاشیه منطقه حفاظت شده ملوسان مستقر است و بر این اساس دادستانی نهاوند دستور مقتضی را در راستای ممانعت از ادامه ساخت و ساز و پیگیری پرونده جهت احضار و یا جلب متهمان به یکی از شعبه‌های دادیاری صادر کرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست نهاوند گفت: تجاوز و دست‌اندازی به عرصه‌های ملی و تحت حفاظت که از جمله انفال محسوب می‌شوند؛ مغایر قوانین و مقررات حاکم و جاری است.

وی ادامه داد: با متصرفان و متجاوزان ضمن خلع ید و اعاده به وضع سابق اراضی تغییر کاربری داده شده، وفق قانون برخورد بایسته از سوی مراجع قضایی به عمل خواهد آمد.

 امحا سبزی‌های آلوده و شخم زدن زمین‌های کشت آن‌ها

قیاسی همچنین اظهار داشت: با پیگیری و دستورات دادستان نهاوند تعداد سه قطعه از زمین‌های کشاورزی سبزی‌کاری که با آب‌های آلوده و مخلوط به فاضلاب آبیاری می‌شدند با حضور نماینده دادستان و در معیت مأموران انتظامی جهت امحا، شخم زده و سبزی‌های آنها نیز معدوم شد.

وی بیان کرد: این اقدام در راستای حفظ سلامت شهروندان با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه انجام شد.

دیدگاه شما