تازه های سایت

کد مطلب: 56962
30. مرداد 1403 - 8:05
امام‌‌جمعه نهاوند:
توجه جهانی به اربعین است
امام‌جمعه نهاوند گفت: اجتماع میلیونی اربعین حسینی نمادی از وحدت و همدلی و نشان‌دهنده زنده‌بودن راه امام حسین (ع) در مقابله با ظلم و ستم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری « گرو نهاوند» گفت: امام حسین (ع) خونش را درراه خدا تقدیم کرد تا مردم را از گمراهی نجات دهد و کسانی امام حسین (ع) را به شهادت رساندند فریب دنیا را خوردند و برای نام و شهرت و ثروت دست به این اقدام زدند و برای همیشه در تاریخ بدنام شدند ولی راه و روش امام حسین (ع) برای همیشه تاریخ زنده ماند.

وی با اشاره به اربعین که نمادی از زنده‌بودن راه و روش سیدالشهدا (ع) است، اظهار داشت: موردتوجه قرار گرفتن اربعین و کربلا می‌تواند زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: امروز توجه جهانی به اربعین حسینی است چون میلیون‌ها انسان عاشق و دلداده مکتب حسینی در کربلا گردهم می‌آیند و این خیلی مسئله مهمی است.

وی ادامه داد: میلیون‌ها نفر از سرتاسر عالم به عراق سفر می‌کنند و این واقعاً پدیده عجیبی است و همین اجتماع می‌تواند زمینه‌ای برای آگاهی مستضعفین عالم فراهم بکند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی گفت: امام حسین (ع) راه و روش درست را برای همیشه تاریخ به ما نشان داد که یار و یاور مظلومان و با ظالمان در ستیز و مبارزه باشیم و این مبارزه حق و باطل تا قیامت خواهد بود و همواره باید هوشیار باشیم تا در طرف درست و یار مظلومان باشیم.

وی اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده وحدت وزنده و پاینده بودن راه امام حسین (ع) است ولی شبکه‌های ضدانقلاب و ضد اسلام چیزی از این اجتماع میلیونی منتشر نمی‌کنند و در حال شبهه پراکنی و دروغ‌گویی هستند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: در این جنگ رسانه‌ای باید آگاهی داشته باشیم و اجازه ندهیم دشمنان با روایت‌های دروغ نظرات خودشان را بر ما تحمیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز وظیفه ما ادامه دادن راه امام حسین (ع) در راستای حمایت از مظلومان و مقابله با ستمکاران است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی عنوان کرد: صهیونیست‌های جنایتکار این روزها مردم مظلوم غزه را به خاک و خون می‌کشند و نماد ظلم و ستم در دنیا هستند و وظیفه همه ما حمایت از مظلومان غزه است.

وی اظهار داشت: دنیای استکبار در قبال ملت مظلوم فلسطین سکوت کرده و این وظیفه ملت‌های مسلمان است که از مردم غزه حمایت کنند و امروز اجتماعاتی مانند اربعین نمادی مبارزه با ظلم و ادامه دادن راه سیدالشهدا (ع) است.

انتهای خبر/س

دیدگاه شما