تازه های سایت

کد مطلب: 56930
26. مرداد 1403 - 14:10

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: با توجه به تردد زائران اربعین از شهرستان نهاوند خیران و مردم گرانقدر این شهرستان که توانایی دارند نسبت به پشتیبانی از موکب‌ها اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ آمریکا دشمن اسلام و بشریت است چون آن‌ها بر اساس قدرت و مادیات بنا شده و با شرافت و فضائل اخلاقی میانه‌ای ندارند.

امام جمعه نهاوند افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ عوامل آمریکا درصدد بزک کردن آمریکا هستند ولی باید بدانیم که آمریکا همان شیطان بزرگ و دشمن ما است و این دشمنی همیشگی است و ماهیت آن‌ها هیچ وقت عوض نمی‌شود.

وی ادامه داد: تحریم‌ها و تهدید و فتنه‌ها و پشتیبانی از صدام و منافقین کار آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به کشور بوده است و اگر الان جرأت تعرض ندارند چون کاری نمی‌توانند بکنند.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی گفت: مردم باید بدانند ذلت و خواری در برابر آمریکا و صهیونیست‌‌ها خسارتش بیشتر است و امروز دنیا از توان دفاعی ما خبر دارد و انشاالله عملیات مجازات سخت یقینا انجام می‌شود چون‌ مطالبه مردم است.

وی بیان کرد: انتقام سخت مطالبه ملی و همگانی است و دشمنان هم می‌دانند که ایران میتواند این کار را انجام دهد و زمان و مکان این انتقام در اختیار مسئولان نظامی مربوطه است.

امام جمعه نهاوند افزود: حزب الله، انصارالله و مقاومت در‌ منطقه اهداف زیادی از صهیونیست‌ها را نابود کرده است و عملیاتهای زیادی را در حمایت از غزه انجام داده‌اند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به بررسی وزرا توسط مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس وظیفه خطیری در دادن رأی اعتماد به وزرا دارد چون کسانی که معرفی شده اند میدان‌دار عرصه‌های مختلف کشور هستند و باید افرادی امین صادق، دلسوز و کارامد باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی گفت: امیدواریم هرچه سریعتر کابینه مشخص شود و وزرا کار و تلاش را شروع کنند و آنطور که رئیس جمهور هم اعلام کردند با دولت وفاق ملی، کشور بتواند به اهداف والای خودش برسد.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها بیان کرد: امروز سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نهاوند در ۲۶ مرداد سال ۱۳۵۸ است که این اتفاق مهم دو هفته بعد از اقامه نماز جمعه در تهران انجام شد و‌ اولین‌ نماز جمعه نهاوند به امامت شهید آیت‌الله حیدری اقامه شده است.

امام جمعه نهاوند گفت: من شهادت می‌دهم مردم نهاوند مردم بسیار خوبی هستند و در‌ طول این سال‌ها در همه عرصه‌ها حضور‌ فعال و مؤثر داشته و دارند و امیدواریم مسئولان شهرستان هم قدر این مردم خوب را بدانند و شبانه روز برای حل مشکلات آن‌ها تلاش کنند.

دیدگاه شما