تازه های سایت

کد مطلب: 56922
25. مرداد 1403 - 2:29
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: مجلس به واسطه وظیفه ذاتی خود به بررسی دقیق کارنامه و برنامه‌های هر یک از وزرا پرداخته و با دقت تخصص، تعهد، کارآمدی و پاک دستی هر یک از وزرای پیشنهادی مرور می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علیرضا نثاری با اشاره به بررسی کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون‌های مجلس، اظهار کرد: در این ۳ روز جلسات فشرده کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای بررسی کابینه دولت مسعود پزشکیان برگزار شد و امروز نیز آخرین روز بررسی وزرای پیشنهادی در جلسات کمیسیون است.

وی ادامه داد: هر یک از وزرای پیشنهادی با حضور در تمامی کمیسیون‌ها، برنامه‌های خود را ارائه دادند، امروز نیز وزیر آموزش و پرورش، کشور و ... در جلسات حضور پیدا کردند.

نثاری بیان کرد: مجلس به واسطه وظیفه ذاتی خود به بررسی دقیق کارنامه و برنامه‌های هر یک از وزرا پرداخته و با دقت تخصص، تعهد، کارآمدی و پاک دستی هر یک از وزرای پیشنهادی مرور می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه که برای نمایندگان مجلس پیرامون بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی مهم است، سابقه و آشنا بودن با مسائل و چالش‌های هر وزارتخانه است، درواقع همکاران ما بررسی می‌کنند که وزرای پیشنهادی با نقاط ضعف و قوت وزارتخانه مربوطه شناخت کامل را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان فراجناحی است، گفت: بعید می‌دانم هیچ یک از وزرای پیشنهادی در دریافت رای اعتماد از مجلس باز بمانند.

نثاری در پاسخ به سوالی مبنی بر رد صلاحیت وزرای رفاه، بهداشت و کشور در صحن مجلس، بیان کرد: حرف و حدیث پیرامون این وزرا وجود دارد اما واقعیت اصلی را باید در صحن دید، درحال حاضر با وزیر کشور دو جلسه برگزار کردیم و باید منتظر ماند و نتیجه قطعی را در صحن علنی ببینیم.

این نماینده مجلس درباره رد صلاحیت وزیر بهداشت پیرامون حواشی ایجاد شده در جلسه کمیسیون اجتماعی، گفت: احتمال رد صلاحیت او بعد از حواشی جلسه کمیسیون اجتماعی ضعیف می‌دانم، آنچه که مهم است، دغدغه و برنامه‌های هر وزیر پیشنهادی در حیطه تخصصی‌شان است.

دیدگاه شما