تازه های سایت

کد مطلب: 56914
24. مرداد 1403 - 7:53
رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند با تاکید بر اختصاص اعتبارات استانی و ملی به طرح‌های ورزشی نهاوند گفت: سرانه ورزشی شهرستان ۷۴.۵ متر است که با افتتاح طرح‌های جدید این میزان افزایش خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مسعود علی‌بخشی در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار در سالن جلسات این اداره اظهار کرد: مجموعه ورزشی مهندس علیمرادیان نهاوند یکی از فضاهای کم نظیر ورزشی در سطح کشور است که قابلیت بالایی برای برگزاری مسابقات کشوری دارد.

وی افزود: مجموعه با تمامی پتانسیل‌های که دارد متاسفانه فاقد خوابگاه است که همین مساله برگزاری مسابقات کشوری را در این شهرستان با مشکل روبرو می‌سازد.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند يادآور شد: البته به منظور رفع این مشکل خوابگاه ۱۰۰ نفره در مجموعه ورزشی بانوان در دست تجهیز است که می‌تواند بخشی از مشکلات را در حوزه اسکان ورزشکاران حل کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگهداری و تعمیر این مجموعه ورزشی نیاز به تخصیص اعتبارات قابل توجهی دارد گفت: در سال گذشته این مجموعه بدون نیروی انسانی به اداره ورزش واگذار شد که این مساله اداره آن را با مشکل مواجه می‌کند.

علی‌بخشی تاکید کرد: همچنین برای تعمیرات بخشی از فضاهای این مجموعه مبلغ ۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافته که صرف تعمیرات سقف سالن ۵ هزار نفری، تاسیسات و سایر قسمت‌ها شد.

وی با تاکید بر تخریب سکوهای تماشاگر زمین چمن و تعمیرات اساسی دیگر نیاز به اعتبارات کلان ضروری است ادامه داد: ۱۵ میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان اعتبار استانی به طرح‌های شهرستان اختصاص پیدا کرده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند يادآور شد: این اعتبار به صورت استانی است و برای تکمیل چند طرح نیمه تمام از جمله پنج سالن روستایی و استخر هزینه می‌شود.

وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی بازسازی زمین چمن استادیوم فوتبال شهید سلیمانی خبر داد و گفت: کار زیر سازی این استادیوم شروع و ۴ هزار متر چمن مصنوعی آن خریداری شده که برای تکمیل نیاز به اعتبار بیشتری دارد.

علی‌بخشی همچنین از انجام تعمیرات فضاهای ورزشی طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: طی یک سال گذشته کار تکمیل استخر شهرک طالقانی به میزان ۹۰ درصد انجام شده و فقط کار محوطه سازی آن باقی مانده است.

وی با تاکید بر اينکه پروژه سالن ورزشی روستای باباقاسم، سالن کشتی شهر گیان و سالن شهدای شهر فیروزان با یک میلیارد تومان اعتبار تعمیر و راه اندازی شده‌ است تصریح کرد: دو مسابقه بزرگ کشوری از ابتدای سال جاری در نهاوند برگزار شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند يادآورشد: در مرداد ماه سال جاری یک دوره مسابقه رزمی زنان کشور و همچنین مسابقات زورخانه‌ای نوجوانان کشور در این شهرستان برگزار شد اگرچه تلاش ما این است تا قبل از پایان تابستان مجوز میزبانی مسابقات کشوری دوچرخه سواری و تکواندو در نهاوند را دریافت کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنانش در رابطه با دستاوردهای ورزشکاران نهاوند در بخش قهرمانی بیان کرد: در بخش قهرمانی طی یک سال گذشته هفت مدال آسیایی، چهار مدال بین‌المللی، ۱۷۵ مدال کشوری، ۲۶۵ مدال استانی توسط ورزشکاران شهرمان به دست آمده و طی همین مدت نیز ۱۵ ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شده‌اند.

علی‌بخشی در رابطه با فعالیت هیات‌های ورزشی نیز گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۰ ورزشکار سازمان یافته در ۴۰ هیات ورزشی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این شهرستان ۳۰ سالن ورزشی، ۵۰ باشگاه خصوصی، ۱۲۰ خانه ورزشی روستایی در چهار بخش فعالیت دارند و سرانه ورزشی شهرستان ۷۴.۵ متر است که با افتتاح طرح‌های جدید این میزان افزایش خواهد داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند در پایان از برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۳ تاکنون هیچ مراسم تجلیلی از قهرمانان ورزشی شهرستان صورت نگرفته، امسال در نظر داریم این مهم در سطح شهرستان انجام شود و برای همین منظور درخواست یک میلیارد اعتبار داده‌ایم که در صورت تامین آن تا قبل از پایان تابستان این مهم انجام خواهد شد.

دیدگاه شما